برگزاری سه دوره آموزش تخصصی برای سربازان پایور یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد: در سال گذشته، هزار و ۷۶۰ نفر ساعت دوره مهارت آموزی تخصصی ICT برای سربازان پایور یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا پاکدل گفت: در سال گذشته، هزار و ۷۶۰ نفر ساعت دوره آموزشی شامل شبکه‌های موبایل، تجارت الکترونیک و اینترنت اشیا برای سربازان ارگان‌های نظامی برگزار شد و مجموع دوره‌های برگزار شده در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به مدت سه هزار و ۵۰۰ نفر ساعت رسید.

 

وی افزود: محتوای دوره مهارت آموزی سربازان پایور، منطبق با سرفصل‌های دانشکده پست و مخابرات و نیاز‌های بازار کار برنامه ریزی شده است و این دوره ها، شرکت کنندگان را برای توسعه کسب و کار‌های مختلف بر پایه تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال در بستر فناوری اطلاعات آماده می‌کند.

 

نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد تصریح کرد: طرح مهارت آموزی نیرو‌های وظیفه با هدف توانمند سازی سربازان پیش بینی شده و سربازان در قالب آن می‌توانند در دوران خدمت بنابر علاقه و استعداد یک یا چند دوره تخصصی را گذرانده و مهارت کسب کنند.

 

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تامین مربیان دوره‌ها از طریق فراخوان و برگزاری آزمون اقدام کرده و رشته‌های مختلف مرتبط با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به این مربیان آموزش می‌دهد.

 

پاکدل اظهار داشت: بر این اساس در سال ۱۳۹۹ در رشته‌های تعمیرات تلفن همراه، تجارت الکترونیک، برنامه نویسی پایتون، اینترنت اشیا و شبکه‌های کامپیوتری ۱۹ مربی استانی جهت تدریس در این کلاس ها، آموزش‌های مربی گری و تخصصی را گذرانده و کارت مربیگری دریافت کرده اند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..