تولید ۳۱۰ هزار تن شیر خام در استان یزد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: سال ۱۳۹۹ با توسعه واحد‌های پرورش گاو شیری از سوی دامداران، ۳۱۰ هزار تن شیرخام تولید و به بازار مصرف این استان و سایر مناطق کشور عرضه شد.

به گزارش یزدی نیوز مهدی غیب الهی متوسط روزانه تولید شیر را ۸۴۹ تُن عنوان کرد و افزود: این مقدار شیر از ۸۰ هزار راس گاو شیری در ۱۰ شهرستان تولید شد و بخشی از شیر تولیدی در تعدادی از واحد‌های مواد لبنی صنعتی به فرآورده تولید و مقداری هم به صورت فله در تعداد از فروشگاه‌ها و مغازه‌های ماست بندی غیرصنعتی به روش سنتی عرضه و فروخته می‌شود.

وی افزود: روزانه ۴۲۰ تن شیر مازاد بر تولید استان برای فرآوری و مصرف به استان‌های اصفهان، کرمان، هرمزگان، فارس و تهران عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به افزایش طرح توسعه واحد‌های پرورش گاو شیری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات از سوی دولت افزود : پرورش گاو شیری علاوه بر اشتغال سبب افزایش تولید شیر در استان شد.

غیب الهی با اشاره به طرح توسعه گاو داری‌ها پیش بینی کرد که تولید شیر در سال ۱۴۰۰ در استان با رشد هفت درصد به ۳۳۱ هزار تن افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تولید ۴۳۳ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی و طیور از سوی کشاورزان و دامداران یزدی در سال ۱۳۹۹ گفت : این میزان فرآورده شامل ۳۱۰ هزار تن شیرخام، ۲۱هزارتن گوشت قرمز،۶۶ هزار تن گوشت طیور، ۳۴هزار تن تخم‌مرغ و بقیه گوشت سایر ماکیان و عسل است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به از افزایش هشت درصدی تولید فرآورده‌های پروتئینی نسبت به سال‌های گذشته گفت : پارسال ۵۰۰ هزار تن فرآورده‌های دامی خوراکی و غیرخوراکی شامل ۳۰۳ تن پشم، کرک و مو، هزار و ۹۳۰ تن آلایش خوراکی و ۴۵۱ هزار تن آلایش غیرخوراکی شامل پوست و کود حیوانی در دامداری‌ها تولید شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..