پرداخت وام برای توسعه کشت گیاهان دارویی در یزد

رییس اداره امور عشایری یزد: درسال ۱۳۹۹ برای توسعه کشت گیاهان دارویی ۲میلیارد ریال وام قرض الحسنه به عشایر استان یزد پرداخت شد.

به گزارش یزدی نیوز، حسن زارع گفت: با پرداخت ۲میلیارد ریال وام قرض الحسنه به عشایر استان یزد، حدود ۴۵ هکتار از مراتع مناطق عشایری این استان در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.
وی با تاکید بر حمایت دولت از توسعه و کاشت گیاهان دارویی بیان کرد: ارقام گیاهان دارویی کشت شده در مراتع استان را بادام کوهی، آویشن، شیرین‌بیان، شوید، زیره، مرزنگوش، گل محمدی و بادرنجوبه تشکیل می‌دهد.
رییس امور عشایری یزد اظهار کرد: برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به عشایران استان محدویتی وجود ندارد و در صورت اقدام به کشت گیاهان دارویی، تسهیلات مورد نیاز با نرخ چهار درصد به عشایر پرداخت می‌شود.
زارع با تاکید بر افزایش بهره وری از منابع آب با توسعه کشت گیاهان دارویی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده درسال زراعی ۱۴۰۰ سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان با ۲۰ درصد افزایش به حدود ۵۵ هکتار افزایش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ترویج کشت گیاهان دارویی، جمع‌آوری گیاهان مرتعی از طریق تشکل‌های عشایری و بازاریابی برای محصولات تولیدی عشایری از دیگر برنامه‌هایی است که در استان یزد برای بهبود شرایط اقتصادی عشایر دنبال می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..