ضرورت افزایش شاخص‌های درمان در میبد

امام جمعه میبد: برای تبدیل شدن شهرستان میبد به قطب درمان باید شاخص‌های بهداشت و درمان را در همه ابعاد آن بالا برد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله اعرافی در نشست شورای سلامت گفت: با توجه به تجربه کرونا ،تدوین سند سلامت در افزایش زیرساخت های درمانی باید فراتر از پنج سال دیده شود .

امام جمعه میبد با بیان اینکه تکالیف بخش‌های دیگر هم باید در این سند به صورت پیوست دیده شود افزود: این سند علاوه بر هم خوانی با سند بهداشت باید نقاط هم افزایی و تلاقی مشخص دراسناد معنکس باشد.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: بخش‌هایی از درمان مانند مطب، کلینیک و داندانسازی و ایمپلنت و … هم که در بیمارستان نیست باید در این سند دیده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتقاء موسسه خیرین و منابع پایدار را دراین سند خواستار شد و گفت: باید از ظرفیت‌های وقف و حتی داشتن سهام و یا واحد کاشی و سرامیک برای بیمارستان برای تقویت منابع پایدار استفاده کرد.

وی با اظهار تاسف از پیش نرفتن توسعه فضای فیزیکی گفت: توسعه فضای فیزیکی بیمارستان امسال باید در این سند گام به گام انجام شود.

آیت الله اعرافی ارتباط با پزشکان میبدی درسطح کشور و جهان را موجب تقویت دانش و تعامل بیشتر برای حل بسیاری از مشکلات خواند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه بهداشت بخش مفصل و کار بهداشت وسیع‌تر و نرم افزاری‌تر است گفت: امیدواریم در یکی دو ماه اول سال شاهد سند بلند مدت دراین راستا باشیم.

وی بر رسیدگی به پرسنل بهداشت و درمان را هم مهم خواند و افزود: باید امتیازاتی را هم برای پرسنل نه از محل دولتی بلکه از بخش خصوصی درنظر گرفت.

آیت الله اعرافی رویکرد پیشگیرنده و آگاهی بخشی به مردم را در مقوله سلامت و بهداشت مهم برشمرد.

امام جمعه میبد درادامه هم با تقدیر ازشورای تامین و دست اندرکاران اجرای طرح سردار سلیمانی و گروه‌های جهادی گفت:باید برای گزینه‌های سخت درمقابله با کرونا هم آمادگی داشته باشیم و علاوه بر کمک مردم باید صندوق توسعه تعاون اجتماعی هم روی پا باشد تا مردم به ویژه قشر‌های محروم و مستضعف ازنظر معیشت و اقتصاد درسختی قرارنگیرند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..