امام جمعه بخش مرکزی یزد:

ضعف کیفیت از موانع اصلی تولید/ مردم مطالبه‌گری کنند

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه حیات واحد تولیدی به فروش وابسته است، گفت: کالای بی‌کیفیت، بازار را به تدریج از دست می‌دهد و اینجاست که ضعف کیفیت مانع ادامه روند تولید می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در پیام جمعه این هفته بخش مرکزی یزد با بیان اینکه تروریسم هسته‌ای و محکومیت آن موضوع حائز اهمیتی است، اظهار داشت: حرکت‌هایی که اخیراً در نطنز اتفاق افتاده، مایه تاسف است و باید از طرف جامعه بین المللی محکوم شود.

وی افزود: آژانس بین المللی وظیفه دارد در این عرصه اقدامات لازم را انجام دهد گرچه ما افراد درون این آژانس را هم مقصر می‌بینیم و از طرف دیگر سیستم امنیتی کشورمان هم باید بیش از این تقویت شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با تاکید بر اینکه تضعیف جایگاه آمریکایی‌ها روز به روز در منطقه به شکل قوی‌تر اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: حملاتی که به مقرها، پایگاه‌ها و کاروان‌های آنها در عراق، عربستان، یمن، سوریه، افغانستان و دیگر نقاط جهان انجام شده، کاملاً گویای این است که مردم منطقه به آمریکایی‌ها اعتماد ندارند و دوست دارند منطقه آنها از حضور نیروهای آمریکایی و تحرکات آنها خالی شود.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از شکل گیری موج چهارم کرونا تصریح کرد: در این شرایط به دنبال مقصر گشتن دردی از مردم و شرایط جامعه دوا نمی کند گرچه از لحاظ حقوقی باید در این زمینه دستگاه‌های مرتبط پیگیر موضوعات مختلف باشند اما آنچه امروز برای ما حائز اهمیت است، رعایت موازین بهداشتی، اصول سلامت، کنترل و درمان بیماران مبتلا به کرونا و خانواده‌های آنها است که این موضوع باید توسط مردم، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط مدنظر باشد.

وی همچنین بر لزوم توجه جدی و همه جانبه به اجرای طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و گفت: این طرح به واسطه شناسایی بیماران مبتلا می‌تواند در پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا موثر باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد همچنین از کادر درمان، مسئولان و تمام نیروهای فعال در این عرصه که در طول یک سال گذشته مجاهدانه و ایثاگرانه برای خدمت به مردم و تامین سلامت آنها تلاش کردند، قدردانی کرد و حرکت گروه‌های جهادی برای کمک به خانواده‌های کرونا زده را نیز تحسین کرد.

مدرسی ادامه داد: همدلی و حضور بسیار خوب مردم برای مواسات به ویژه برای خانواده‌های بی‌بضاعت در ماه مبارک رمضان و با توجه به اینکه این ماه ربیع الفقرا است، شایسته توجه و اهتمام همگانی است و هر فرد در حد توان خود باید در این مسیر قدم بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات بین المللی پیش رو، هوشیاری و بیداری تیم مذاکره کننده را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: البته تجربه نشان داده که نباید به هیچ وجه به طرف‌های خارجی اعتماد کرد و به این مذاکرات چشم دوخت و باید با همه توان و باور بر بنیه‌های درونی و ظرفیت های داخلی متمرکز شد و در مسیر شکوفایی و توانمندسازی آنها کوشید زیرا آمریکایی‌ها هرگز قابل اعتماد نیستند و تیم مذاکره کننده ما باید در رویارویی با آنها هوشیار و بیدار باشند.

مدرسی عنوان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ این‌ها به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات هستند و باید تلاش شود مذاکرات به این سمت فرسایشی حرکت نکند بلکه باید هرچه زودتر نتیجه مذاکرات مشخص و راستی آزمایی آن هم به معنای واقعی صورت گیرد.

وی در مورد شعار سال نیز تصریح کرد: یکی از موانع اقتصادی ما ضعف در کیفیت تولیدات داخلی است که مسئولان باید در این زمینه دقت نظر کافی داشته باشند و بر تولیدات نظارت کنند و دست اندکاران و طراحان نیز باید در این عرصه تلاش کنند تا تولید کالاهای داخلی با ضعف همراه نباشد و همچنین باید این تولیدات با علایق و سلایق مصرف کنندگان نیز همراه باشد و این موضوع مورد کم توجهی قرار نگیرد.

مدرسی عنوان کرد: اگر تولیدات ما با کیفیت لازم تولید نشود و در آنها به علایق و سلایق مصرف کنندگان کم توجهی شود، محصول نهایی در بازار جاذبه چندانی ندارد و خط تولید آنها به نتیجه نخواهد رسید البته در این عرصه هم تولید کنندگان و هم ناظران باید به شکلی همسو کمال دقت را داشته باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه حیات واحد تولیدی به فروش آن وابسته است، گفت: وقتی کالایی کیفیت نداشته باشد، بازار را به تدریج از دست می‌دهد و اینجاست که ضعف کیفیت مانع ادامه روند تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: البته مردم نیز باید توجه داشته باشند که اگر کشوری بخواهد استقلال اقتصادی پیدا کند، مردم نیز باید با برخی کم و کاستی‌های تولید سازگاری داشته باشند و البته در کنار آن برای تقویت تولیدات داخلی نیز مطالبه‌گری کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..