از محل اعتبارات سازمان بهداشت جهانی؛

یک دستگاه سی‌تی اسکن برای بیمارستان خاتم خریداری شد

رئیس بیمارستان آیت‌الله خاتمی شهرستان خاتم گفت: یک دستگاه سی‌تی اسکن ۱۶ اسلایس از محل اعتبارات سازمان جهانی بهداشت ویژه پروژه پاسخ به فوریت کووید۱۹ در ایران خریداری و تحویل بیمارستان شد.

روح الله حیدری با بیان اینکه این دستگاه در تاریخ ۲۵ فروردین ماه تحویل بیمارستان شده و به زودی نصب و راه اندازی می شود، اظهار داشت: ارزش تقریبی این دستگاه با ارز آزاد ۱۱ میلیارد تومان است و برای خریداری لوازم جانبی و تامین زیرساخت‌های آن نیز ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بیان کرد: این دستگاه با حمایت وزارت بهداشت به ویژه معاونت درمان وزارتخانه و تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از محل کمک‌های سازمان بهداشت جهانی خریداری شده است.

حیدری ادامه داد: با وجود توزیع محدود این دستگاه در کشور، خوشبختانه با تلاش‌های مسئولان شهرستان خاتم و استان یزد، موفق به تامین این دستگاه برای مردم شهرستان خاتم شدیم.

رئیس بیمارستان آیت الله خاتمی شهرستان خاتم یادآور شد: پس از راه اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال و دستگاه سونوگرافی، دستگاه سی‌تی اسکن یکی از اصلی‌ترین نیازهای درمانی این شهرستان بود که با هدف ارتقاء بخشی کیفیت خدمات سلامت و کاهش رنج شهروندان برای مراجعه به سایر شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است؛ بیمارستان آیت الله خاتمی در جنوبی‌ترین نقطه استان یزد و در فاصله ۲۵۰ کیلومتری از مرکز استان قرار که در حال حاضر دارای حدود ۸۰ تخت فعال است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..