ناکامی عامل اخاذی میلیاردی در یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد: منشی شرکتی که به تصاویر خصوصى مدیر شرکت دست یافته بود و قصد اخاذی میلیاردی داشت، قبل از رسیدن به نیت شومش دستگیر شد.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: با توجه به ارجاع دستور قضایى مبنى بر اخاذى و تهدید به انتشار داده هاى مهم و حساس مدیر یک شرکت خصوصی در یزد رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت:شاکى به دلیل عدم آشنایى کامل به امنیت شبکه هاى اجتماعى و پیام رسان از سوى فردى ناشناس مورد تهدید قرار گرفته بود و فرد اخاذ در برابر عدم انتشار تصاویر و داده هاى مهم و حساس مبلغ پنج میلیارد ریال، از شاکى تقاضا کرده بود.

رییس پلیس فتا یزد افزود: با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان تحقیقات فنى و پلیسى شکل گرفت و پس از بررسى هاى لازم متهم شناسایى که با دستور قضایى در محل سکونت خود دستگیر شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: متهم دستگیر شده پس از انتقال به پلیس فتا استان در اعتراف به جرم خود، کسب منفعت مالى در پى نقشه از قبل تعیین شده در قالب منشى شرکت را انگیزه ارتکاب جرم خود دانست و اظهارداشت که با سوء استفاده از اعتماد بیش از اندازه مدیر شرکت که مرد متمولی بود توانستم به شبکه‌های اجتماعی و تصاویر خصوصی وی دسترسی پیدا کنم.

این مقام انتظامى به کلیه کاربران فضاى سایبرى توصیه کرد: شناخت و رعایت نکات و توصیه هاى پلیسى مى تواند موجب پیشگیرى از وقوع جرم باشد، پس با انتخاب رمز دو مرحله اى برای شبکه ­های اجتماعی خود از هرگونه دسترسى غیر مجاز به آن‌ها جلوگیرى کنید.

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: کاربران فضای مجازی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش مردمی با ما در میان بگذارند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..