محمد نخستین نام منتخب یزدی ها

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: پارسال برای سه هزار و ۶۰۸ نوزاد نام مبارک 'محمد' و ترکیبات و القاب آن شامل احمد ، محمود و مصطفی انتخاب شد که معادل ۲۸ درصد کل متولدین پسر است.

سید محمد طباطبایی با تبریک فرا رسیدن عید با شکوه مبعث نبی مکرم اسلام از علاقه والدین یزدی برای انتخاب نام ' محمد ' و مشتقات آن برای نوزادان خود خبر داد.
وی افزود: امسال نیز ۱۸۵ گونه اسم از مشتقات محمد به ثبت رسید که در صدر آنها نام های 'محمد ، محمد طاها ، امیر محمد ، محمد حسین ، محمد مهدی ، محمد یاسین ، محمد امین ، محمدرضا و محمد جواد ' هستند .
مدیرکل ثبت احوال استان تصریح کرد : در سال ۹۴ در مجموع ۸۱۵ گونه اسم برای نوزادان پسر انتخاب شده که ۳۰۷ نام دارای فراوانی یک بوده همچنین از هزار گونه اسم انتخابی برای نوزادان دختر نیز ۴۴۰ اسم منحصر به فرد و با فراوانی یک به ثبت رسیده است .
طباطبایی خاطرنشان کرد: علاقه مردم ایران به ائمه اطهار و واژه هایی با بار معنایی عارفانه ورای از یک علاقه معمولی است که در این بین علاقه مردم ایران به حضرت محمد(ص) وصف ناشدنی است بطوری که در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال بیش از ۱۰ میلیون ایرانی به نام محمد، القاب و کنیه‌های ایشان مزین هستند .
استان یزد حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..