رتبه برتر شرکت گاز یزد در صرفه جویی مصرف سوخت مایع

شرکت گاز استان یزد با گازرسانی به ۱۰۰ درصد تعهدات گازرسانی به واحد‌های صنعتی موفق به کسب رتبه برتر از لحاظ میزان صرفه جویی مصرف سوخت مایع در بین شرکت‌های گاز استانی شد.

به گزارش یزدی نیوز، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: با توجه به نقش صنایع در رونق و آبادانی استان و در راستای منویات مقام معظم رهبری به منظور حمایت از تولید داخلی، گازرسانی به صنایع استان در سال گذشته نیز به عنوان یکی از اولویت‌های شرکت گاز در دستور کار قرار داشت.علی اکبر میدانشاهی افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، گازرسانی به ۲۶۰ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد با مجموع میانگین ۱۸ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۳۹۶ لیتر با موفقیت صورت پذیرفت.

وی تعداد کل صنایع گازدار شده مصوبه شورای اقتصاد در استان یزد را ۹۴۳ واحد اعلام کرد و اظهار داشت: بخش زیادی از این صنایع را واحد‌های صنعتی بزرگ از جمله صنایع بزرگ تولیدی مانند کارخانجات کاشی و فولاد با میزان مصرف بالای سوخت تشکیل داده که همین امر صرفه جویی ۹۳ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۳۱۰ لیتر سوخت مایع از طریق جایگزینی گاز طبیعی به عنوان سوخت مورد نیاز آن‌ها را در پی داشته است.

میدانشاهی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود، تعداد کل صنایع قابل گازرسانی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در استان یزد یک هزار و ۴۴۰ واحد است که از این تعداد ۶۵ درصد صنایع مشمول شامل ۹۴۳ واحد گازدار شده که با اعلام لیست واحد‌های مذکور به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قطع سوخت فسیلی تمامی واحد‌های گازدار شده به کامل صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: طبق برنامه شرکت در سال جاری، گازرسانی به مابقی صنایع مشمول بند ق نیز در دستور کار قرار دارد تا با حذف سوخت‌های فسیلی از چرخه سوخت صنایع بتوانیم نقش خود را در تامین گاز پایدار، ایمن و پاک و به طبع آن صیانت از محیط زیست ایفا کنیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد گفت: این در حالی است که مجموعاً در استان یزد هشت هزار و ۱۶۵ صنعت با تلاش کارکنان شرکت گاز از این سوخت پاک و ارزان بهره‌مند شده اند که ۵۷۸ مورد در سال گذشته صورت پذیرفته است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..