ارتقای دانشگاه اردکان در جدیدترین رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

نتایج جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های تحت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) صورت گرفت حاکی از ارتقای ۱۳ پله‌ای رتبه دانشگاه اردکان در سطح کشوری و تثبیت جایگاه دوم این دانشگاه در استان یزد می‌باشد.

«فاطمه بهجتی اردکانی» رئیس دانشگاه اردکان با اعلام این خبر افرود: هر ساله رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس معیارهای مختلفی در نظام‌های گوناگون رتبه‌بندی صورت می‌پذیرد که از آن جمله می‌توان به معیارهای پژوهشی، آموزشی، وجهه بین‌المللی، تسهیلات، امکانات و غیره اشاره کرد.

وی گفت: در این میان نظام رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تنها نظام رتبه‌بندی داخلی است که سالانه دانشگاه‌های مختلف کشور را ارزیابی می‌کند.

این مسئول اظهار کرد: در رتبه‌بندی سال جاری ISC معیارهای متفاوتی نسبت به سال‌های قبل و در شش حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌المللی سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) مورد بررسی قرار گرفته و دانشگاه‌ها در گروه‌های «جامع» و «درهمکرد» ارزیابی شده‌اند.

وی افزود: با ابتکار پایگاه استنادی جهان علوم اسلام، رتبه و نمره دانشگاه‌ها به تفکیک معیارهای شش‌گانه فوق‌الذکر به صورت مجزا اعلام شده است که امکان محاسبه دقیق نمره و رتبه هر دانشگاه را میسر نموده است.

بهجتی اردکانی همچنین با بیان اینکه در رتبه‌بندی حاضر، دانشگاه اردکان در هر دو دسته دانشگاه‌های «جامع» و «درهمکرد» حائز رتبه دوم استان گردیده است افزود دانشگاه اردکان در گروه دانشگاه‎های جامع کشور (متشکل از ۷۲ دانشگاه) رتبه ۴۹ را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در رتبه‌بندی سال گذشته، دانشگاه اردکان در رتبه ۶۲ دانشگاه‌های «جامع» قرار گرفته بود که همچنین این دانشگاه در گروه جدید «درهمکرد» که دربرگیرنده دانشگاه‌های جامع و صنعتی (متشکل از ۹۵ دانشگاه) است، حائز رتبه ۶۳ گردیده است.

وی در ادامه تصریح کرد نکته قابل ذکر در رتبه‌بندی امسال، کسب نمره ۳۸.۰۲ دانشگاه اردکان در معیار «فناوری و نوآوری» است که رتبه ۳۳ کشوری را در بین دانشگاه‌های جامع برای این دانشگاه به ارمغان آورده است که به این ترتیب در این معیار و در منطقه ۶، پس از دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، کاشان و اصفهان؛ دانشگاه اردکان جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است.

بهجتی اردکانی در پایان ضمن قدردانی از زحمات کلیه مدیران، اساتید و کارکنان ارجمند دانشگاه ابراز امیدواری کرد که به لطف خداوند علیم و با توجه به رشد شتابان فعالیت‌های اعضای محترم هیأت علمی در سال های اخیر، در گزارش‌های بعدی شاهد ارتقای جایگاه دانشگاه اردکان در این نظام رتبه‌بندی و سایر نظام‌های رتبه‌بندی باشیم و تجربیات کسب شده در این مسیر، بابی به سوی ورود دانشگاه به دیگر نظام‌های رتبه‌بندی باشد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..