توجه ویژه به توسعه پایدار روستایی در خاتم

به گزارش یزدی نیوزبخشدار مرکزی بر توسعه پایدار روستایی تاکید و از اجرای طرح هایی در حوزه عمران روستاهای بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

جواد میربهبودی اضافه کرد: اجرای طرح هایی در بخش مرکزی با اولویت روستاهای برخوردار و کم برخوردار اجرایی می شود.
وی اظهار کرد: در همین راستا با حضور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوستان ملت روستای چاهک نیز روز سه شنبه کلنگ زنی شد.
وی اظهار داشت: این پروژه با متراژ تقریبی ۱۰هزار متر مربع در بنای ارگ و قلعه چاهک با کاربری پارک خانواده وکودک، فضای سبز، چایخانه، آب نما و فضای ورزشی اجرایی می شود.
میربهبودی اعتبار عملیات اجرایی این پروژه را ۸۰۰ میلیون ریال و تجهیزات بازی کودکان و ست ورزشی را ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این پروژه در مرداد ماه امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی از دیگر طرح های اجرایی در سال جاری به اجرای پروژه بلوار شهریاری سفلی به طول ۳۰۰ متر با اعتبار ۱۵۰۰ میلیون ریال اشاره کرد.
وی خاطرنشان ساخت: هادی مقیمی در بازدید یک روزه در بخش مرکزی علاوه بر کلنگ زنی پروژه بوستان ملت چاهک از پروژه های اجراشده و در حال اجرادر این بخش بازدید کرد.
وی از پروژه های اجرا شده در روستاهای این بخش در سال گذشته به احداث میدان های معلم شیخ آباد، امام حسین(ع) سلیم آباد، صاحه چاهک ، احداث بلوار خلیج فارس چاهک، ساختمان دهیاری های فتح آباد، احمد آباد، بختیاری ، تکمیل پارک بوستان و احداث پارک کودک فتح آباد ، پارک کوهستان خوانسار، پارک خانواده شهریاری علیا، پیاده رو سازی خیابان اصلی هاشم آباد چاهک و تکمیل فاز دوم میدان ورودی هاشم آباد اشاره کرد.
وی همچنین تهیه و نصب کد پستی دهستان فتح آباد ، اجرای سنگ جدول معابر روستاهای احمد آباد و حسن آباد خوانسار ، احداث حمام عمومی باغ معدن ،خرید پنج دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی از قبیل بیل بکهو،کامیونت ایسوزو، یک دستگاه بابکت، دو دستگاه نیسان حمل زباله برای روستاهای خوانسار ، هاشم آباد، چاهک، فتح آباد و شهریاری علیا ، احداث زمین والیبال ساحلی روستاهای حسن آباد خوانسار و هاشم آباد چاهک و تسطیح و آماده سازی زمین روستاهای بختیاری، باغ معدن، خوانسار و فتح آباد، احداث غسالخانه روستاهای شهریاری سفلی و باغ معدن و همچنین برق رسانی به آرامستانهای شهریاری علیا و خوانسار و ساماندهی آرامستان فتح آباد را نام برد.
وی روستاها را مرکز توجه در دولت تدبیر و امید دانست و اظهار کرد: با تامین اعتبارات لازم امید داریم تا بتوانیم اقدامات در خور شایسته در زمینه توسعه پایدار روستایی و عدم مهاجرت از روستاهای شهرستان انجام شود که در سال جاری طرح های جدیدی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی این طرح ها را شامل روکش آسفالت معابر روستاهای فتح آباد و خیابان اصلی چاکری و آسفالت نیستان خوانسار ، احداث بوستان ملت چاهک، ساختمان دهیاری خوانسار و کوشک ، نصب کدپستی روستاهای دهستان چاهک ، زیرسازی مسیر روستایی هاشم آباد چاهک – فیض آباد و شهریاری سفلی به طول ۱۴ کیلومتر اشاره کرد.
وی در پایان از صدور مجوز دهیاری شیخ آباد و پیگیری ارتقاء درجه دهیاری های دهستان های چاهک و فتح آباد به ترتیب به چهار و پنج خبر داد.
بخش مرکزی شهرستان خاتم با۸۴ آبادی و ۲۰ روستای بالای بیست خانوار جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر را در خود جای داده است.
خاتم با ۴۵ هزارنفر جمعیت در فاصله ۲۴۰ کیلومتری یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..