برگزاری نخستین و بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد : انتخابات هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری نخستین و بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور است که به زودی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، علی نمازی با بیان اینکه این انتخابات ترسیم‌کننده سرنوشت شرکت‌های سرمایه‌گذاری است، گفت: برگزاری درست انتخابات به شفافیت و مدیریت صحیح منابع مالی این شرکت‌ها منجر خواهد شد.

وی افزود: نخستین مرحله از برگزاری این مجامع به صورت الکترونیکی ۲۵ دیماه سال گذشته برگزار شد که به دلیل به حد نصاب نرسیدن حضور سهامداران در سامانه، مجمع مزبور به نوبت دوم موکول شده است، طبق قانون تجارت باید بار دیگر این مجمع برگزار شود که این بار محدودیت حد نصاب وجود ندارد و بر همین اساس آگهی‌های ارائه شده قرار بر این است در نیمه اردیبهشت ماه تا نیمه خرداد امسال شاهد برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی باشیم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد اضافه کرد: افرادی که روش غیرمستقیم را در سهامداری عدالت انتخاب کرده‌اند به جای سهامداری ۳۶ شرکت بورسی، سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری استانی خواهند بود و لازم است به حقوق سهامداری خود در این شرکت‌ها از جمله حق رای خود در مجامع آگاه باشند.

نمازی گفت: دارندگان سهام عدالت باید به عنوان اصلی بدیهی در سرنوشت دارایی مالی خود حساس باشند، به همین منظور سهامداران این شرکت‌ها لازم است در آینده این شرکت‌ها از طریق شرکت در مجامع، مشارکت داشته باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط روز، شیوع بیماری کرونا و نیز ظرفیت‌های محدود در برگزاری مجمع برای انبوهی از سهامدار، قانون‌گذار امکان برگزاری مجمع به صورت الکترونیکی را پیش بینی کرده است.

این مقام مسئول افزود: برای استفاده از این ظرفیت، در مرحله نخست باید به طور حتم سهامداران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت سجامی شوند و بعد از آن اطلاعات دارایی خود را در سامانه ddn.csdiran.ir ملاحظه کنند.

وی با بیان اینکه افراد براساس تعداد سهم، حق رای خواهند داشت، گفت: در صورتی که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از ظرفیت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی استفاده کرده باشند، سامانه https://dima.csdiran.ir/ آماده برگزاری مجامع خواهد بود و سهامداران با ورود به این سامانه می‌توانند در انتخابات مشارکت کنند.

نمازی افزود: براساس دستورالعمل به محض آغاز برگزاری مجمع با نظر ریاست مجمع، رای‌گیری‌ها تا چند روز تداوم خواهد داشت و فرد با مراجعه به سامانه مشخصات اعضای نامزد شده را ملاحظه و بررسی می‌کنند و آرای خود را به شخص مورد نظر تخصیص خواهند داد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: افراد کاندید شده به منظور احراز پست هیات مدیره این شرکت‌ها رزومه‌هایی را ارائه و سازمان بورس آن‌ها را تایید کرده است؛ بنابراین سهامداران می‌توانند براساس تعداد سهم‌ها و قدرت انتخابی که داشته‌اند افراد مورد نظر را انتخاب کنند.

وی بر لزوم مشارکت جدی سهامداران در انتخابات اشاره کرد و گفت: پنج نفر از افراد کاندیدا شده به مدت دو سال به عنوان اعضای هیات مدیره در هر استان انتخاب خواهند شد، قدرت تصمیم‌گیری درباره دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری در اختیار این افراد خواهد بود، در نتیجه سهامداران لازم است با مدنظر قرار دادن سودآوری و رشد شرکت مورد نظر درباره انتخاب اعضای هیات مدیره به درستی تصمیم‌گیری کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: فرصت لازم برای مشارکت در انتخابات فراهم است تا افراد با کسب آگاهی‌های لازم و دقت نظر، کاندیدا‌ها را شناسایی و به ایشان رای دهند.

وی با بیان اینکه اهمیت این انتخابات، ترسیم سرنوشت شرکت‌های سرمایه گذاری است، افزود: برگزاری انتخابات از دو جنبه تاثیرگذار خواهد بود و انتخاب هیات مدیره مناسب منجر به پاسخگویی درست به سهامداران می‌شود، در نهایت زمینه ایجاد شفافیت در فعالیت شرکت‌ها را فراهم می‌کند؛ و عملکرد هیات مدیره بر عایدی سرمایه‌ای سهامداران اثرگذار است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..