معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

۶ هزار نفر در یزد علیه کرونا واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از واکسینه شدن بیش از ۶ هزار نفر از گروه‌های در معرض خطر در استان یزد علیه بیماری کرونا خبر داد.

محمدرضا دهقانی  اظهار داشت: برنامه ایمن سازی علیه کرونا در استان یزد همزمان با سراسر کشور در بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و با دریافت محموله های مختلف، گروه‌های هدف طبق سند کشوری واکسیناسیون، واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: از ابتدای انجام واکسیناسیون در استان یزد تاکنون، ۶ هزار و ۷۲ نفر در برابر کووید ۱۹ واکسینه شدند که از این تعداد هزار و ۸۷۰ نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت و در برابر کووید ۱۹ واکسینه شدند.

دهقانی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان اورژانس، حدود ۷۰۰ نفر از کارکنان بهداشت، بیش از ۳ هزار نفر از کارکنان درمان، بیش از ۳۰۰ نفر از بیماران خاص، بیش از ۶۰۰ نفر از بیماران سرطانی، بیش از ۱۰۰ نفر از جانبازان، بیش از ۲۰۰ نفر از سالمندان، هشت نفر از غسالان و بیش از ۵۰۰ نفر از پاکبانان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی اظهار داشت: همچنین تمام کارکنان اورژانس ۱۱۵، بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان بهداشت، بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان درمان، تمام جانبازان و چهار نفر از غسالان نوبت دوم واکسن کرونا را نیز در استان یزد دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: با انجام واکسیناسیون اعتقاد به پایان کرونا اشتباه است و هرگاه غفلت کردیم افزایش آمار بستری‌های مبتلا به کرونا را شاهد بودیم و تا واکسیناسیون همگانی، رعایت شیوه نامه های بهداشتی مهمترین راه شکست زنجیره انتقال کرونا است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..