رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ در بازار یزد آغاز شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از آغاز طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ در بازار یزد خبر داد.

محمدرضا علمدار یزدی  اظهار داشت: سازمان صمت در ادامه طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ که تا پایان فروردین ماه ادامه دارد، طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ را نیز با برقراری اکیپ های ویژه کنترلی و تشدید اقدامات نظارتی تا پایان ماه مبارک رمضان به اجرا در می آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد افزود: اجرای طرح رمضان با عنایت به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای انواع موادغذایی به ویژه اقلام لبنی، پروتئینی، میوه و سبزیجات، روغن، خرما و شیرینی‎های مرسوم این ماه صورت می‎گیرد.

وی ادامه داد: این طرح با هدف پیشگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالاها و خدمات در استان و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تامین و توزیع به موقع کالا و خدمات پر تقاضای این ماه، انجام می‎شود.

علمدار یزدی تاکید کرد: تشدید نظارت و بازرسی بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی، برخورد با تخلفات احتمالی و تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی با همه امکانات و نیروهای تحت اختیار و به خصوص با استفاده از توان ظرفیت تشکل‎های صنفی و نهادهای مردمی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی تصرح کرد: هماهنگی و استفاده از حداکثر توان سایر نهادها و دستگاه‌های استان از جمله جهادکشاورزی، ادارات کل دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، بازرسان اتاق اصناف و… با تشکیل اکیپ‌های بازرسی همچنین استفاده از توان بخش خصوصی برای بازرسی ها در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد تا در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و رفع التهاب بازار اقلام پرمصرف این ماه تمهیدات و اقدامات کنترلی مناسب به عمل آید.

علمدار یزدی یادآور شد: انجمن‎های حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان نیز در سطح استان در اجرای طرح همکاری خواهند داشت.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..