رئیس شورای اسلامی شهرستان تفت انتقاد کرد؛

سهمیه‌بندی ناعادلانه کنکور شهرستانی با ۷۰ درصد جمعیت روستایی

رئیس شورای اسلامی شهرستان تفت با انتقاد از بی‌عدالتی در سهمیه‌بندی کنکور برای دانش آموزان تفتی، سهمیه یکسان تفت و دانش آموزان مرکز استان را بی‌عدالتی و دور از موازین جمهوری اسلامی دانست.

«محمدحسین بهارستان»  با اشاره به این که سهمیه بندی دانش‌آموزان شهرستان تفت در کنکور سراسری براساس عدالت نیست و باید رفع تبعیض شود، اظهار کرد: شهرستان تفت از توابع استان یزد دارای سه شهر و حدود ۳۰۰ پارچه روستا و آبادی است که حدود ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان را جمعیت روستایی با برخورداری از کمترین امکانات آموزشی تشکیل می‌دهد.

وی با بیان این که در برخی از روستاهای شهرستان تفت کمترین و حداقل امکانات آموزشی نیز وجود ندارد، گفت: مسئله غیرطبیعی در این زمینه مربوط به یکسان بودن سهمیه این دانش‌آموزان روستایی با دانش‌آموزان مرکز استان است به طوری که دانش‌آموزان تفتی در سهمیه منطقه‌بندی رتبه دوم را به خود اختصاص داده‎اند.

رئیس شورای اسلامی این شهرستان با گلایه از این بی‌عدالتی به مسیر تردد دانش‌آموزان تفت تا مرکز استان اشاره کرد و گفت: نه تنها بعد مسافت از مرکز استان، مسئله مهمی برای دانش‌آموزان روستایی تفت است بلکه بعضاً در برخی از روستاها هر پنج پایه تحصیلی در یک کلاس تحصیل می‌کنند و این در حالیست که بسیاری از مدارس استان در اغلب مقاطع تحصیلی مشمول بالاترین سطح امکانات تحصیلی هستند.

وی این سهمیه یکسان را بی‌عدالتی و دور از اهداف نظام و موازین جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این مسئله موجب دلسردی و بی‌انگیزگی دانش‌آموزان روستایی می‎شود.

بهارستان با بیان این که خانواده‌های روستایی شهرستان تفت نیازمند دلگرمی مجدد برای تحصیل فرزندان خود هستند، خاطرنشان کرد: متنی با موضوع این مطالبه به وزیر آموزش و پرورش تقدیم شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..