حیات صنایع لبنی ابرکوه در گرو پرورش ۱۰ هزار گاو شیری

فرماندار ابرکوه پاسخگویی به نیاز واحدهای تولید لبنی این شهرستان را مستلزم افزایش دام‌های شیری ابرکوه به 10 هزار راس دانست.

«محمدحسین امامی»  اظهار کرد: در حال حاضر سه واحد تولید لبنیات در شهرستان فعال است که تا خردادماه یک واحد دیگر با ظرفیت روزانه ۳۰۰ تن شیر نیز به آنها اضافه می‌شود و این در حالی است که هم‌اکنون روزانه در شهرستان ۷۰ تن شیر تولید می‌شود که تقریباً پاسخگوی یک‌پنجم نیاز کل شهرستان است.

وی تأکید کرد: راهکار ثبات فعالیت واحدهای لبنی شهرستان با توجه به حجم سرمایه‌گذاری سنگینی که دارند، حمایت و تسهیل روند سرمایه‌گذاری برای پرورش ۱۰ هزار رأس گاو شیری است تا نیاز این واحدها تأمین شود.

امامی همچنین به مشکل بزرگ و جدی کمبود نهاده‌های دامی که این روزها دامداران ابرکوهی نیز با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کنند، اشاره کرد و گفت: اواخر سال گذشته برخی دامداران ابرکوهی به همین دلیل متضرر شدند ولی به هر شکل ممکن تاکنون توانسته‌اند با مشقت فراوان نهاده‌های مورد نیاز شهرستان را تأمین کنند اما در این زمینه باید تصمیم اساسی گرفته شود تا دامداران بیش از این متحمل خسارت نشوند.

نماینده عالی دولت در ابرکوه به وضعیت نسبتاً مطلوب این شهرستان در حوزه طیور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون یک واحد تولید تخم‌مرغ با ۱۵۰ هزار قطعه مرغ در شهرستان فعالیت دارد که به نوعی نیاز شهرستان را تأمین می‌کند. ضمن این که یک واحد تولید مرغ گوشتی هم با ظرفیت ۴۰۰ هزار قطعه در حال انجام فرایند اداری جهت راه‌اندازی است که می‌تواند موجب تعادل‌بخشی تولید گوشت سفید در استان شود.

امامی در پایان نیز از وضعیت نامناسب گلخانه‌ها در شهرستان گلایه کرد و خواستار حمایت از متقاضیان و سرمایه‌گذاران فعلی شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..