حل مشکل قیمت تخم مرغ با خرید تضمینی و صادرات

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد: کاهش قیمت تخم مرغ که برای تولیدکنندگان مشکلاتی به وجود آورده است با خرید تضمینی و همچنین صادرات حل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز جوادپور با حضور در استودیو خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: تولید تخم مرغ در استان یزد دو برابر نیاز است به گونه‌ای که سالانه ۲۹ هزار تن تولید می‌شود در حالی که مصرف استان ۱۳ هزار تن است.

وی افزود: این مشکل همواره در فصل تابستان وجود دارد چرا که هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ رسمی و روستایی وارد بازار می‌شود و مصرف تخم مرغ هم در فصل تابستان کاهش می‌یابد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با تهران تصریح کرد: تنظیم بازار تخم مرغ در اختیار وزارت صمت است و اگر وضعیت به جایی برسد که تشخیص دهند خرید تخم مرغ صورت گیرد، آمادگی و امکانات خرید این محصول را داریم.

جوادپور خرید تخم مرغ را منوط به تشخیص و اعلام وزارت صمت خواند و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم تخم مرغ را به قیمتی بخریم که تولیدکننده این بها را که تقریبا ۱۴ هزار تومان است، پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: البته راهکار اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در صادرات است و اگر صادرات این محصول باز شود قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..