مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد:

۱۶۷ محکوم مالی در زندان‌های یزد/ ۸ محکوم زن هستند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: در حال حاضر ۱۶۷ محکوم جرائم مالی غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند.

سیدمسعود عظیمی اظهار داشت: هم اکنون ۱۶۷ مددجو محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که از این تعداد هشت محکوم مالی زن و بقیه مرد هستند و برای آزادی آنها بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی عنوان کرد: بیشترین طیف مددجویان مالی و تحت پوشش ستاد دیه به ترتیب شامل بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه و نفقه در رتبه بعدی مددجویان محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی، حادثه کار و دیه شبه عمد قرار دارند.

عظیمی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با همت خیران و نیکوکاران و مردم شریف دارالعباده بتوانیم در سال جاری تعداد زیادی از محکومان جرائم غیر عمد مالی را از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگردانیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد بیان کرد: در همین راستا برنامه ماه مهربانی، ویژه‌برنامه لحظات افطار در ماه مبارک رمضان هر شب یک ساعت قبل از اذان مغرب به صورت زنده بر روی آنتن شبکه استانی یزد خواهد رفت.

عظیمی یادآور شد: این برنامه با ساختاری متفاوت برای ششمین سال متوالی با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و با محوریت اصلی کمک برای آزادی مددجویان نیازمند جرائم غیرعمد و فرهنگ سازی برای جلوگیری از ورود افراد به زندان تولید به روی آنتن خواهد رفت.

وی با تاکید بر مهمترین هدف ستاد دیه استان یزد در زمینه پیشگیری از ورود مددجویان جرائم غیرعمد به زندان گفت: تلاش مجموعه ستاد دیه فرهنگ سازی و اعتماد سازی در بین مردم است تا جایی که مردم با خیال آسوده به مددجویان جرائم غیرعمد مالی کمک کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..