وزیر آموزش و پرورش:

موفقیت دانش آموزان نباید با کنکور سنجیده شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید جریانی شکل بگیرند تا تبی که موفقیت دانش آموزان را با موفقیت در کنکور می سنجید، از بین برود.

به گزارش یزدی نیوز، محسن حاجی میرزایی در دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه یزد محل رجوع فرهنگیان سایر استانهاست، اظهار داشت: مصمم هستیم که بحث اعتبار و مجوز مورد نیاز برای مرکز درمانی فرهنگیان یزد را حل کنیم.

وی در مورد سهمیه کنکور منطقه ای نیز بیان کرد: این موضوع گرچه قاعده ای است که در کل کشور اعمال می شود و پیچیدگی هایی دارد اما زیر نظر سازمان سنجش اداره می شود البته اخیراً نشست هایی داشته ایم که بر اساس تصمیم گیری های این جلسات به تدریج سهم سابقه تحصیلی افزایش پیدا می کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مورد استخدام نیروهای پرورشی نیز سال گذشته ۸ هزار نیروی جدید در این زمینه جذب کردیم.

حاجی میرزایی در مورد معلمان دانشسرا عنوان کرد: ما طرف موضوع نیستیم، شاکی سازمان بازنشستگی و حکم دهنده، دیوان عدالت اداری است و ما نیز به بخش حقوقی خود ماموریت داریم در راستای حمایت از آنها وارد عمل شود اما موضوع در دادسرا پیگیری می شود.

وی در مورد بهبود وضعیت بیمه سلامت فرهنگیان نیز عنوان کرد: امیدواریم گشایشی از این موضوع بگیریم زیرا سرانه ای که بابت بیمه سلامت پرداخت می کنیم رقم قابل توجهی است و به این میزان خدمات دریافت نمی کنیم که لازم است از محل آن برای توسعه بیمه تکمیلی کمک شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد افزایش مشارکت اعتباری دولت در پروژه های مشارکتی با خیران عنوان کرد: سرانه فضای آموزشی یزد بیش از سه متر بیش از سایر استانهاست و گرچه توزیع جمعیت متناسب نیست، امکان افزایش اعتبار در این زمینه را نداریم.

وی در مورد کمبود نیروی خدماتی نیز بیان کرد: امسال تلاش کردیم برای جذب نیروی خدماتی از مجلس کمک بگیریم اما میسر نشد و راه های دیگر را نیز بررسی کردیم ولی با توجه به اینکه این کمبود را قبول داریم، راه های دیگر را بررسی خواهیم کرد.

حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین نهاد اجرایی کشور است و بیشترین سطح تماس حاکمیت با مردم را آموزش و پرورش دارد، اظهار داشت: ۴۰ درصد کارکنان دولت را نیز نیروهای آموزش و پرورش تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: این دستگاه عریض و طویل چگونه می تواند در کارآفرینی نقش ایفا کند، آموزش و پرورش مقدمه ورود به دانشگاه نیست و اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه بیکار هستند، مشکل آموزش و پرورش نیست و این مشکل جای دیگری است که باید همانجا حل شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اغلب نیروهای ما در حوزه اقتصادی نیروهای تحصیلکرده در رشته های مرتبط نیستند و باید این موضوع را به نوعی حل کنیم و حل این مستلزم این است که به توسعه آموزش های مهارتی توجه کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه باید جذب هنرستانها شوند تا مهارت فرا بگیرند و بتوانند زندگی خود را اداره کنند.

حاجی میرزایی عنوان کرد: یزد در بسیاری از شاخص‌ها از متوسط کشوری بالاتر است اما از اهداف آموزش و پرورش ۱۳ درصد عقب است و در حوزه کار و دانش از ضعیف ترین استانهای کشور است بنابراین از استاندار و اعضای شورای آموزش و پرورش استان استمداد می طلبم که کمک کنند تا جریانی شکل بگیرند تا تبی که موفقیت دانش آموزان را با موفقیت در کنکور می سنجد، از بین برود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..