استاندار یزد:

مهاجرت کمبودهای آموزشی یزد را هویدا کرد

استاندار یزد با اشاره به اینکه یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور است، گفت: در برخی مدارس استان یزد از ۱۸ استان کشور دانش آموز داریم.

به گزارش یزدی نیوز، محمدعلی طالبی،در مراسم افتتاح همزمان ۲۷ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی که با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد، از خیران استان یزد به دلیل اقدامات بسیار خوبی که در رفع کمبودهای آموزشی استان انجام دادند، قدردانی کرد.

وی بیان کرد: حضور بسیار خوبی را از خیران در استان یزد شاهدیم و در طول دو سه ماه گذشته بیش از ۱۰ پروژه خیری مدرسه سازی کلنگ زنی شد و این اقدام در برخی شهرستانها از جمله میبد بسیار چشمگیر است.

طالبی با بیان اینکه در مهریز و برخی دیگر از شهرستانهای دیگر استان نیز فضای خوبی برای انجام فعالیت های خیری وجود دارد، گفت: این امر هم نشان از مشارکت خوب خیران دارد و هم نشان دهنده مشکلات جدی استان در زمینه فضاهای آموزشی است.

استاندار یزد با بیان اینکه در بافت های جدید یزد کمتر مدرسه ساخته شده است، افزود: اغلب مدارس در بافت تاریخی هستند که در این بافت جمعیت ساکن چندانی وجود ندارد و با توجه به اینکه یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور است، نیازمند توجه جدی‌تری در زمینه احداث فضاهای آموزشی هستیم زیرا این پدیده مشکلات و کمبودهای آموزشی یزد را یکی پس از دیگری هویدا می کند.

طالبی عنوان کرد: در برخی مدارس یزد از ۱۸ استان کشور دانش آموز حضور دارند و این نشان می دهد که بحث مهاجرت در یزد بسیار نیازمند توجه جدی و پیش بینی فضاهای آموزشی است و از وزیر آموزش و پرورش نیز درخواست حمایت از روندی داریم که اکنون در استان یزد طی می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..