مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد:

یزد در سال ۱۴۰۵ به ۲۱۰۰ کلاس درس نیاز دارد

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد گفت: یزد در حال حاضر به ۴۲۰ کلاس درس و در سال ۱۴۰۵ به ۲ هزار و ۱۰۰ کلاس درس نیاز دارد.

به گزارش یزدی نیوز جواد ذاکر در مراسم افتتاح همزمان ۲۷ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی استان یزد که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: ساخت فضاهای آموزشی از سالهای دور از اولویت های خیران بوده و وجود مدارس خیرساز با قدمت بالای ۱۰۰ سال نشان از اهمیت این موضوع برای مردم استان دارد.

وی با بیان اینکه در استان یزد بالغ بر هزار و ۲۲۰ مدرسه وجود دارد، عنوان کرد: نیمی از این مدارس خیرساز هستند.

ذاکر یادآور شد: سرانه آموزشی استان یزد در حال حاضر ۸.۴۵ مترمربع است که این میزان بالاترین سرانه دانش آموزی در کشور است اما نگهداری و مرمت این فضاها نیز نیازمند تدبیر و اعتبارات خاص است.

وی با اشاره به دو طرح خوب برای مدرسه سازی که توسط سازمان نوسازی مدارس کشور مطرح شد، اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها، طرح «آجر به آجر» بود که در استان یزد ۲۰ هزار نفر در این طرح شرکت کردند و حاصل این مشارکت، ساخت دو مدرسه بود.

ذاکر تاکید کرد: با اقداماتی که در کنار این طرح انجام شد، توانستیم در سال ۹۹ بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تعهد خیران را داشته باشیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰۰ درصدی داشته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد ادامه داد: برنامه دیگر، مکان یابی مدارس بود که با هدف عدالت اجتماعی دنبال شد و این طرح در یزد نیز به اجرا درآمد.

وی با اشاره به مدارس تخریبی که در استان یزد وجود دارد، افزود: رشد جمعیت یزد به دلیل مهاجرپذیری این استان همچنین آمار بالای مدارس نیازمند مرمت، نیاز این استان به ۴۲۰ کلاس درس در حال حاضر و ۲ هزار و ۱۰۰ کلاس درس برای سال ۱۴۰۵ را ضروری کرده است.

ذاکر یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۸ پروژه در زیربنای ۲۳۶ هزار مترمربع در استان یزد در دست اجراست و علیرغم افزایش قیمت ها، پروژه ها در یزد تعطیل نشد و با یاری خیران توانستیم این پروژه ها را ادامه دهیم و در سال گذشته، ۲۴ پروژه در قالب ۲۰ هزار مترمربع به بهره برداری رسید.

وی، میزان اعتبارات ملی سال ۹۹ این سازمان در استان یزد را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال ۹۶ افزایش ۵۰۰ درصدی داشته است.

ذاکر با اشاره به اینکه ۳۵ درصد مدارس استان یزد نیازمند تخریب و بازسازی بودند، افزود: در حال حاضر این میزان به ۲۲ درصد رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح ۲۷ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی به طور همزمان در استان یزد اظهار داشت: با افتتاح این پروژه ها ۱۵۷ کلاس درس و ۲۴ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی استان یزد افزوده می شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این مراسم با اشاره به مشارکت بسیار خوب خیران استان یزد در امر مدرسه سازی اظهار داشت: یزد در این زمینه از استانهای پیشتاز به شمار می رود.

مهرالله رخشانی مهر از خیران، حمایت‌های استاندار یزد و مسئولان استان قدردانی کرد و گفت: حمایت‌های ویژه نماینده مردم تفت و میبد به دلیل قرار دادن بخشی از اعتبارات اختیار خود به امر مدرسه زی قدردانی کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

 

بخش نظردهی بسته شده است..