رئیس ستاد انتخابات یزد:

کرونا نباید باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات شود

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان این که برگزاری باشکوه انتخابات نیازمند عزم ملی و همگانی ‌است، گفت: پروتکل‌های برگزاری انتخابات برای سخت‌ترین شرایط شیوع این ویروس تهیه شده و در تعیین، طراحی مکان و افزایش شعب اخذ رأی و سایر موارد تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

«احمد ترحمی» در مراسم تکریم و معارفه بخشدار مرکزی شهرستان تفت، سال گذشته را سالی سخت برای ایرانیان دانست و گفت: دو ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی سال سختی را برای ایرانیان رقم زد اما با ایستادگی و پایمردی مردم، رهنمودهای مقام معظم رهبری، هدایت‌های دولت و همدلی قوای سه‌گانه و نیروهای امنیتی و انتظامی قدم‌های خوبی در راستای توسعه و عمران کشور و قطع وابستگی به خارج برداشته شد.

وی با اشاره به شعار سال، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری هرآنچه مانع تولید ملی است از میان برداشته شود و پشتیبانی لازم برای رونق تولید از سوی همه دستگاه‌ها صورت گیرد تا شاهد رشد اقتصادی و قطع وابستگی به خارج باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان به در پیش بودن انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خردادماه سال جاری اشاره کرد و افزود: بزرگ‌ترین انتخابات از لحاظ حجم و گستردگی در کشور این انتخابات است و برای برگزاری مناسب و باشکوه این انتخابات نیازمند عزم ملی و همکاری سازمانی و گروهی بین همه دستگاه‌هاست و باید همه نهادها و ادارات تلاش خود را در تعامل و همکاری با فرمانداری و بخشداری ها به کار گیرند.

ترحمی به بیان گزارشی از تقویم انتخابات تاکنون پرداخت و خاطرنشان کرد: از ۱۶ فروردین‌ ماه فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود نخبگان مناطق روستایی برای عضویت در این شوراها ثبت‌نام نمایند تا روستاهای دارای شرایط از شوراهای اسلامی بهره‌مند گردند.

وی افزود: اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی با مشارکت هرچه بیشتر مردم در جهان افزایش خواهد یافت و امیدواریم با همه مشکلات اقتصادی که مردم با آن روبرو هستند شاهد افزایش مشارکت مردم در این رویداد مهم و ملی باشیم.

معاون استاندار ادامه داد: با توجه‌ به شرایط شیوع ویروس کرونا نحوه تبلیغات انتخاباتی در این دوره متفاوت است و این موضوع نباید باعث کاهش مشارکت مردم در این رویداد مهم و ملی شود و همه باید از تریبون‌های مختلف برای دعوت از مردم برای مشارکت اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بیان ‌کرد: اعضای ستاد انتخابات به‌عنوان مجری برگزاری انتخابات بدون جانب‌داری از هر شخص، گروه یا فرد خاصی این انتخابات را برگزار و نتیجه انتخابات را اراده و خواست مردم مشخص خواهد کرد.

ترحمی از برنامه‌ریزی دست‌اندرکاران این رویدادهای مهم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه مراحل آن خبر داد و تأکید نمود: پروتکل‌های برگزاری انتخابات برای سخت‌ترین شرایط شیوع این ویروس تهیه شده و در تعیین، طراحی مکان و افزایش شعب اخذ رأی و سایر موارد تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به احتمال بروز موج چهارم شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد موج چهارم شیوع این ویروس در سطح استان نباشیم اما متأسفانه در چند روز گذشته با افزایش بستری و مراجعه سرپایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا روبرو هستیم و جلوگیری از این روند مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را می‌طلبد.

معاون استاندار به شروع تزریق واکسن کرونا در کشور اشاره و بیان کرد: با همه مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی و کارشکنی دشمنان، عملیات واکسیناسیون در کشور آغاز شده و در چند ماه آینده با بهره‌برداری از پنج واکسن کرونای داخلی این فرآیند سرعت خواهد گرفت.

«علیرضا نوکار» فرماندار شهرستان تفت نیز در این مراسم به در پیش بودن ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها اشاره و بیان کرد: با توجه‌ به تعدد روستا در شهرستان تفت برای انجام فرآیند انتخابات در روستاهای شهرستان نیازمند همکاری همه مسئولان هستیم تا انتخابات به بهترین نحو ممکن در این شهرستان برگزار شود.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های «علی احمدیانن تجلیل و با اهدای حکم «مصطفی صادقیان» به‌ عنوان بخشدار بخش مرکزی شهرستان تفت معرفی شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..