سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

یزد نارنجی شد/خاتم در وضعیت قرمز کرونایی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از تغییر وضعیت یزد از لحاظ شرایط کرونایی خبر داد و گفت: یزد از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی کرونایی تغییر یافت.

ابراهیم سلمانی اظهار داشت: در حالی تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ به پایان رسید که وضعیت همه‌گیری کرونا دوباره در شرایط بحرانی قرار گرفته و با توجه به آمار کرونا، همچنان روند افزایشی را تجربه می کنیم و شهرستان‌های کشور به دلیل بی‌توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی هموطنان یکی بعد از دیگری تغییر وضعیت داده و نارنجی و قرمز می‌شوند.

وی افزود: یزد نیز با تغییر رنگ مرکز استان از چند روز اخیر از زرد به نارنجی شرایط بحرانی را سپری می کند و این استان وارد پیک چهارم شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: شهرستان های یزد، مهریز، تفت و ابرکوه در وضعیت نارنجی، شهرستان خاتم در وضعیت قرمز و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی تاکید کرد: این افزایش موارد مربوط به عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هفته آخر اسفند ماه بوده و به طور یقین بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در هفته های اول فروردین، در دو هفته آینده مشاهده خواهد شد.

سلمانی با بیان اینکه اگر روند افزایش مبتلایان ادامه یابد، در هفته های آینده تغییر رنگ های جدیدی را شاهد خواهیم بود، گفت: با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا قبلاً نسبت به رنگ‌بندی‌ها محدودیت هایی را تعریف کرده، با تغییر رنگ شهرستان ها محدودیت های جدید هم اعمال می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..