بهره برداری از ماموگرافی پیشرفته بیمارستان ضیایی اردکان

بیمارستان ضیایی اردکان در استان یزد به دستگاه ماموگرافی پیشرفته دیجیتال مطابق با جدیدترین تکنولوژی به منظور تشخیص زودهنگام سرطان سینه مجهز شد.

به گزارش یزدی نیوز رئیس بیمارستان ضیایی اردکان گفت: روش تصویربرداری ماموگرافی از مهم‌ترین شیوه‌های تشخیص به موقع و مبارزه با سرطان سینه به شمار آمده و هدف از راه اندازی این دستگاه هم افزایش ارائه خدمات باکیفیت به بیماران و شهروندان است

دکتر محمدحسن صدرالدینی افزود: انجام ماموگرافی برای زنان بالای ۴۰ سال ضروری و در تشخیص به موقع و راه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های مربوطه، بسیار حائز اهمیت است.

وی ضمن قدردانی از خیرین «اسماعیل شاکر» و «سید محمودپورمرتضوی» گفت : دستگاه نصب شده در این مرکز از به‌روزترین دستگاه‌های شرکت هالوژیک که معتبرترین تولیدکننده دستگاه‌های ماموگرافی است، خریداری شده است.

صدرالدینی از پدال‌های هوشمند (smart paddles) جهت کنترل AEC و کالیبراسیون و پوزیشن‌دهی صحیح بیمار، استفاده از FastPaddles برای ایجاد فشار یکنواخت روی بافت، کاهش درد بیمار، کاهش ارتیفکت حرکتی و در نتیجه کیفیت بالاتر تصاویر، بهره‌گیری از سخت‌افزار‌های منحصربفرد دتکتور DDR و گرید HTC که با استفاده همزمان از AEC میزان دوز دریافتی اشعه بیمار را حدود ۳۰ تا ۴۵ درصد نسبت به مقادیر استاندارد جهانی کاهش می‌دهد و همچنین قابلیت ارتقا به انجام بیوپسی تحت گاید ماموگرافی به عنوان قابلیت‌های این دستگاه یاد کرد.

وی افزود : مراجعان می‌توانند با توجه به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، جهت اخذ نوبت جهت ماموگرافی در ساعات اداری با شماره تلفن‌های ۳۱۵۲۲۰۳۰ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..