رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

توزیع مرغ به ۲ برابر نیاز بازار یزد رسید/ بازار هنوز تشنه است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اینکه توزیع مرغ در بازار یزد در برخی روزهای تعطیل به ۱۵۰ تن در روز نیز رسیده است، گفت: این میزان تقریبا دو برابر نیاز بازار یزد است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا علمدار یزدی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تبریک فرا رسیدن سال نو با اشاره به افزایش فعالیت‌های سازمان صمت استان یزد در ایام نوروز اظهار داشت: نیروهای این سازمان در استان یزد هم در بحث نظارت و هم توزیع اقلام مورد نیاز مردم به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: در تعطیلات نوروز کار توزیع میوه به صورت شبانه روزی انجام شده و از ۸۰۰ تن میوه ذخیره سازی شده برای ایام عید، تاکنون ۵۰۰ تن در بازار توزیع شده و یزد در زمینه توزیع میوه از استانهای خوب و نرمال کشور به شمار می رود.

علمدار یزدی در مورد وضعیت بازار مرغ استان یزد نیز اظهار داشت: وضعیت مرغ در یزد نسبت به سایر استانها بهتر است اما هنوز شرایط مطلوب نیست و کمبود در بازار احساس می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: توزیع مرغ در استان یزد که در شرایط عادی روزانه ۸۰ تن مصرف مرغ داشت، از ۳۵ تا ۱۵۰ تن متغیر بوده است.

وی تصریح کرد: نیاز استان در شرایط عادی ۸۰ تن بود اما برخی روزها تا ۱۵۰ تن توزیع نیز انجام شده و به‌رغم اینکه این میزان تقریبا دو برابر میزان مصرف روزانه استان است، باز هم بازار تشنه است.

علمدار یزدی، علت این امر را عدم رعایت قیمت گذاری توسط برخی استانها و مولد نبودن برخی دیگر دانست و گفت: این امر سبب شده تا مرغ کشتار شده در استان یزد به صورت رسمی یا غیررسمی روانه این استانها شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..