معاون استاندار یزد:

تولید مسکن به شکل ویژه در یزد پیگیری می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به محورهای اجرایی حوزه عمرانی در تحقق شعار سال گفت: تولید مسکن و مانع زدایی در این مسیر به شکل ویژه دنبال می شود.

به گزارش یزدی نیوزمحسن صادقیان در جلسه‌ای که به منظور بررسی تحقق شعار سال در حوزه عمرانی استان با مدیران کل حوزه عمرانی استانداری به صورت مجاز برگزار شد، اظهار داشت: نقش حوزه عمرانی در تحقق شعار سال در سه بخش دسته بندی می‌شود که در بخش اول، موضوع تولید هم در حوزه صنعت و هم در حوزه مسکن و ساختمان مورد تاکید است.

وی، بخش دوم را نقش پروژه‌های عمرانی در پشتیبانی و مانع زدایی‌ها در حوزه تولید و صنعت نام برد و افزود: در این حوزه اجرای زیرساخت‌های عمرانی راه، آب، برق و گاز بسیار مهم است از این‌رو برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های زیرساختی استان در حمایت و پشتیبانی از تولید باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ادامه داد: در بخش سوم نقش حوزه عمرانی در پشتیبانی و رفع موانع در حوزه تولید، تسهیل‌گری و کوتاه کردن زمان در صدور مجوزهای ساخت و ساز، پاسخ به استعلام‌ها همچنین واگذاری زمین در جهت استقرار صنایع است.

در این نشست هر یک از مدیران کل توضیحاتی در زمینه مباحث مرتبط با دفتر امور شهری و شوراها، دفتر امور روستایی و شوراها، دفتر فنی و مدیریت بحران بیان و برنامه‌ها و پروژه‌های مشخص برای پیگیری در سال ۱۴۰۰ را عنوان کردند.

در این جلسه مقرر شد تا پایان فروردین ماه پروژه‌های عمرانی و زیرساختی به تفکیک هر شهرستان احصاء شده و پیشنهادات لازم درباره نقش شکل گیری کارگاه‌های تولید در جوار روستاها، اصلاح فرآیند صدور مجوز ساخت و ساز و تسهیلگری در واگذاری زمین، ارائه، بررسی و تصمیم گیری شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..