ساخت دستگاه آنالایزر ارتعاشات در دانشگاه یزد

گروه آرمان پرداز دانشگاه یزد موفق به طراحی و ساخت دستگاه آنالایزر ارتعاشات شد.

به گزارش یزدی نیوز، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد گفت: محققان دانشگاه یزد، موفق به ساخت دستگاه آنالایزر ارتعاشات دوکاناله VAD ۱۰۰ در پردیس فناوری و صنعتی این دانشگاه شدند.
منصور رفیعیان افزود:محققان دانشگاه یزد، با هدف نگهداری دستگاه‌های صنعتی بدون توقف خط تولید و شناسایی عیوب آن‌ها قبل از وقوع در ماشین‌ها، موفق به ساخت دستگاه آنالایزر ارتعاشات دوکاناله VAD ۱۰۰ در پردیس فناوری و صنعتی این دانشگاه شدند.
رفیعیان ادامه داد: یکی از این تکنیک‌های موفق در نگهداری و تعمیر دستگاه‌ها، آنالیز ارتعاشات است که برای کمک گرفتن از این تکنیک نیاز به دستگاهی به نام آنالایزر ارتعاشات بوده که توسط گروه پژوهشی آرمان پرداز فناور دانشگاه یزد و با همکاری این شرکت موفق به ساخت آن شده است. نمایش‌های دامنه، زاویه فاز، شکل موج، منحنی پوش ارتعاشات، منحنی اربیت و منحنی آبشاری، طیف فرکانسی و بالانس دینامیکی تک صفحه‌ای و دوصفحه‌ای از قابلیت‌های این دستگاه است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد اظهار کرد: تاکنون دسترسی اغلب صنایع به این دستگاه دشوار بوده و با اینکه نمونه‌های خارجی این دستگاه تولید شده است، اما دلایلی نظیر بالا بودن بیش از حد قیمت آن و مسائلی نظیر تحریم‌ها و عدم دسترسی به خدمات پس از فروش این نوع محصولات، ما را به ساخت این دستگاه واداشت.
وی در پایان تاکید کرد: در ساخت این دستگاه آقایان حمید سعیدی و علی مفتخرزاده از اعضای هیئت علمی دانشکده برق دانشگاه یزد و مصطفی رضایی از دانش آموختگان این دانشکده همکاری داشته اند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..