گلایه آیت الله مدرسی از گرانی‌های افسارگسیخته؛ گرانی جوانان را از ازدواج و فرزندآوری دور کرده است

امام جمعه بخش مرکزی یزد با انتقاد از گرانی‌های افسارگسیخته گفت: گرانی جوانان را از ازدواج و فرزندآوری دور کرده است.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته بخش مرکزی یزد اظهار داشت: دولت مدتی پیش وعده توقف گرانی‌ها را مطرح کرده بود و متاسفانه در این چند روز اخیر احساس کردیم دوباره گرانی‌ها به یک طریق دیگری اعمال می‌شوند، به عنوان مثال مایحتاج ضروری مردم به مانند مرغ با افزایش قیمت چشمگیر روبه رو شده و بدون شک این گرانی‌ها آثار زیان باری دارد و علاوه بر دلزدگی مردم نسبت به مسئولین، بهم ریختگی روانی جامعه را نیز به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تحت فشار بودن اقشار با درآمد ثابت نیز از دیگر آثار مخرب گرانی است که زیاد شدن آمار فقرا، بالارفتن خط فقر و همچنین بی اعتباری دولت و دست اندرکاران را نیز به همراه دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: بالارفتن آمار فساد، تباهی، قتل و غارت هم برآمده از همین جریان مخرب است و از همه مهم‌تر آنچه کمتر به آن توجه داریم پیر شدن جمعیت به واسطه گرانی‌هائی‌ است که مردم توان رویارویی با آن را ندارند.

مدرسی یزدی ادامه داد: وقتی مسکن، مخارج روزانه، ازدواج و تحصیل گران باشد به هر حال جوانان به ازدواج رو نمی‌آورند و آن‌هایی که ازدواج می‌کنند هم تمایلی به فرزندآوری ندارند و این هم از تبعات گرانی و بی‌توجهی به وضعیت معیشت مردم است.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) با اشاره به اینکه ۱۳ فروردین به عنوان روز طبیعت نام‌گذاری شده افزود: روز طبیعت و سیزدهمین فروردین است و با پایان یافتن ایام تعطیلات نوروزی؛ باید نگاهی گذرا به این ایام داشته باشیم.

وی تصرحی کرد: در ابتدا تشکر می‌کنیم از بسیاری مردم که در این ایام به جهت جلوگیری از شیوع کرونا به سفر نرفتند و قدردانی می‌شود از نیروهای همیشه در صحنه مثل نیروی انتظامی، اورژانس، نیروهای امنیتی و هم چنین صدا و سیما که در عرصه مدیریت این موضوع حضور مداوم دارند.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد خاطرنشان کرد: همچنین گلایه داریم از مدیریت استان اعم از مدیریت اجرایی و فرهنگی در رابطه با وضعیت فرهنگی استان و شهرمان در این ایام که ما اصلا امر به معروف و نهی از منکری را نمی‌دیدیم و اطلاع‌رسانی شاخصی هم نداشتیم.

وی افزود: به ویژه در امکان متبرکه‌ای مثل مسجد جامع و به هر حال این وضعیت بسیار باعث تاسف بود و گله می‌کنم از هم لباسی‌ها‌ی خودم و مدیران متعدد استانی در این زمینه که انتظار می‌رفت برنامه‌ریزی شایسته‌تر و کنترل بیشتری داشته باشند.

مدرسی یزدی گفت: دهه غبارروبی مساجد را داریم و بسیار مناسب است که ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد استانی هر چه سریع‌تر و در زمان مناسب برنامه‌های مساجد را در ماه مبارک رمضان با پروتکل‌های مشخص مشخص و اعلام کنند و مردم نیز همت کنند تا با رعایت شرایط معنویت را که اصل اساسی زندگی بشریت است را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: مردم باید توجه داشته و اهتمام ورزند تا با حضور خود معنویت را تقویت کنند به ویژه در شرایط حاضر که مساجد باید پناهگاه مردم باشد و این نیست که ما به سادگی بتوانیم از مساجد دست برداریم یا به بهانه‌های مختلف در مسجد حضور پیدا نکنیم اما در این گونه موارد هم باید دستورالعمل‌های منطقی ستاد کرونا مورد توجه باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: استفاده شهرداری از برخی نمادهای منحرف لازم به تذکر است که به هر حال حاشیه‌سازی نیز به همراه داشته و باید در این زمینه بیشتر دقت شود؛ ما علاوه بر تقدیر و تشکر از مجموعه شهرداری به دلیل تلاش‌هایی که داشته‌اند، از این جهت باید بیشتر همه ابعاد و ویژگی‌های مسائل را مورد توجه قرار دهند تا هزینه و تلاش‌ها در زمینه‌های مختلف به برخی اقدامات هدر نرود.

وی افزود: انتخابات را در پیش رو داریم که هم اکنون زمینه‌های اجتماعی آن در جامعه آغاز شده است و انتخابات بر اساس پایه‌های اسلامی یک اصل بسیار مهم در نظام اجتماعی است و توجه به افکار و آرای عمومی، مشورت گرفتن از افکار و اندیشه‌های مردمی بسیار در مسیر غلبه بر مشکلات و آینده‌سازی موثر است و مردم نیز باید در این زمینه هوشیار و بیدار باشند.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) با اشاره به لزوم انجام سجده شکر در مقابل نعمت‌های الهی اظهار داشت: این موضوع یکی از نکات نیازمند توجه و با برکات معنوی فراوان است که عامل ترقی و سعادت معنوی انسان‌ها نیز محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر پیامبران خدا هم به کمالات و مراتب عالیه دست پیدا کردند و به نبوت رسیدند به خاطر درک جایگاه عبودیت و به ویژه سجده شکر در مقابل خداوند متعال بود.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..