مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد اعلام کرد

بازتاب کارگاه مجازی “حفاظت از منظر شهری تاریخی” در سایت یونسکو

مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد از انعکاس کارگاه برگزارشده توسط پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد در سایت رسمی یونسکو خبر داد.

«محسن عباسی هرفته» ، با بیان این که کارگاه مجازی «حفاظت از منظر شهری تاریخی» در سایت رسمی یونسکو منتشر شده است، اظهار کرد: در این کارگاه مجازی که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، ۱۵۰ نفر شرکت کردند.

وی در مورد مباحث صحبت شده در این کارگاه تصریح کرد: در این کارگاه مبانی نظری منظر شهری تاریخی و مصادیق عملی آن در دو شهر میراث جهانی یزد و جرج تاون مالزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عباسی هرفته با اشاره به سخنرانی وی به عنوان استاد دانشگاه در این کارگاه گفت: سخنرانانی شامل «پرستو عشرتی» استاد دانشگاه تهران،، «بهداد علیزاده» استاد دانشگاه فردوسی مشهد و «محمد حجازسحری» عضو پایگاه میراث جهانی جرج تاون و «امین طباطبایی» دبیر نشست و عضو پایگاه میراث جهانی یزد نیز سخنرانی کردند.

مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد در پایان تصریح کرد: این کارگاه به صورت مشترک توسط پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد، انجمن علمی منظر ایران، پژوهشکده معماری بومی و دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..