فرماندار یزد:

خمیر مایه شغل معلمی عشق و علاقه است

فرماندار یزد با بیان اینکه خمیر مایه شغل معلمی عشق و علاقه است گفت: دلسوزی ها و تلاش های معلمان در یزد باعث شده تا دانش آموزان یزدی در 22 سال گذشته بتوانند بیشترین سهم را در ورودی به دانشگاه ها و مراکز علمی داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز، مراسم تجلیل از معلمان و بازنشستگان فرهنگی بخش زارچ با حضور فرماندار یزد، نماینده منتخب مردم شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، بخشدار زارچ و جمعی از مسئولین برگزار شد.

" محمود شاکری شمسی " در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مرتضی مطهری و تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: همزمانی روز معلم و روز جهانی کارگر بیانگر این است که هر دو قشر متعهد و زحمتکش جامعه به نحوی در تولید و سرمایه این کشور سهم دارند.

فرماندار یزد  با تقدیر از تلاشهای آموزش و پرورش در کسب این موفقیت ارزشمند تصریح کرد: نگاه تک بعدی به امر تعلیم و تربیت یکی از مهمترین آسیب های نظام آموزش و پرورش که می تواند در برخی از مواقع به اهداف فرهنگی و آموزشی مطلوب خود نرسیم

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد اضافه کرد: موضوعی که باید در کنار این موفقیت مدنظر قرار گیرد بحث ارتقاء توانمند سازی دانش آموزان و آماده نمودن آن ها برای قبول مسئولیت در آینده است.

وی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام مبنی بر احترام به معلمین گفت: در برخی از روایات احترام به هم اندازه احترام به پدر و مادر ذکر شده است.

فرماندار یزد ابراز داشت: تکریم و تجلیل از معلمین نباید منحصر به یک روز خاص شود بلکه باید در طول سال به صورت متمادی صورت گیرد، چرا که امروز همه افرادی که در پست های مدیریتی و در دیگر نقش های اجتماعی در حال فعالیت هستند از معلمین خود درس های بسیار زیادی را فرا گرفته اند.

" شاکری شمسی "‌ در پایان خاطرنشان کرد: معلم انسان ساز است و می تواند با تربیت انسان های فعال و اثر بخش جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت سوق دهد که این باقیات صالحاتی بسیار ارزشمند برای این قشر متعهد و متخصص است.

در ادامه  این مراسم نیز نماینده منتخب مردم شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت بزرگ معلم انقلاب اسلامی استاد مطهری افزود: از ارزشهای معلمان این است که دانش آموزان بهترین خاطرات خود را در دوران تحصیل با معلمان دارند.

" سید ابوالفضل موسوی بیوکی " با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به عنوان سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " تصریح کرد: آموزش و پرورش و معلمین می توانند با پرورش انسان های توانمند و ارائه راهکارهای علمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و در نهایت توسعه پایدار کشور نقش بسزایی داشته باشند.

وی با اعلام اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست اظهار داشت: امروز در دنیا جنگ اقتصادی است و همه کشورها به دنبال دستیابی به منافع خود هستند، پس این اقتصاد مقاومتی که بارها مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشته اند می تواند راهگشای ایران در عرصه اقتصاد باشد.

" موسوی " در پایان از آمادگی خود برای دریافت نظرات و پیشنهادهای معلمان در زمینه های مختلف برای ارائه به مجلس شورای اسلامی شد.

بخش نظردهی بسته شده است..