فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

کنگره ۴ هزار شهید استان یزد پیشران شکل گیری تمدن اسلامی است

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، برگزاری کنگره ۴ هزار شهید استان یزد را موتور پیشران شکل گیری تمدن اسلامی بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب دانست.

به گزارش یزدی نیوز سردار رضا پورشمسی در اجلاسیه کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد با اشاره به برنامه های کنگره ملی ۴ هزار شهید درالعباده و درالعلم یزد اظهار داشت: در سال ۹۸ هیئت های اندیشه ورز در شورای راهبردی سپاه و بسیج با همکاری نخبگان موضوع گام دوم انقلاب را مورد بحث جدی قرار دادند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه چهار مورد شامل شناخت کافی در این صحنه، جهت گیری مشخص برای رسیدن به هدف، وجود عوامل امیدبخش برای آحاد جامعه و راهکارهای عملی لازم را مورد تاکید قرار دادند که در مجموعه راهبردی سپاه الغدیر در اولین قدم حرکت به سمت اینکه با استفاده از ظرفیت های دین مبین اسلام و حکومت اسلامی و ولایت فقیه و تکیه بر ظرفیت های داخلی قادریم که تمدن اسلامی را در جهان هستی شکل دهیم، آغاز شد.

پورشمسی با بیان اینکه در اولین قدم باید گفتمان آن را در جامعه جاری و ساری کنیم، عنوان کرد: این گفتمان اکنون در جامعه شکل گرفته است.

وی با اشاره به سند تاریخی از اندیشمندان غربی ادامه داد: ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن خود آورده که پیدایش و اضمحلال تمدن اسلامی از حوادث بزرگ تاریخ است و اسلام طی پنج قرن از سال ۸۱ تا ۵۹۸ هجری قمری از نظر قوانین منصفانه اسلامی و تحقیق علمی و طب و فلسفه پیش آهنگ جهان است و در ادامه مطالبی مطرح شده که حاکی از آن است که ظرفیت اسلام ظرفیتی غنی برای تشکیل تمدن اسلامی است.

پورشمسی بیان کرد: با پیگیری مسئولان سپاه در مرکز و مسئولان استان یزد در سال ۹۹ خرسند از این شدیم که میزبان کنگره ۴ هزار شهید استان یزد باشیم و ما در واقع پیشران خود را برای آغاز جریان شکل گیری تمدن اسلامی یافتیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت: این ظرفیت بزرگ امروز در گام دوم انقلاب اسلامی یک حرکت جمعی و یک گفتمان سراسری برای شکل دهی جامعه اسلامی شکل داده و علیرغم فراگیری ویروس کرونا با استفاده از این پیشران توانستیم با همت و تلاش همه مسئولان، کسبه و روحانیت و همه آحاد، ۴۰ خدمت ویژه ۴ هزار شهید استان یزد آغاز کنیم که امیدواریم این حرکت آغاز گفتمانی جدید برای تحقق تمدن اسلامی در جهان باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..