عملکرد کمیته دانشگاهی کنگره شهدای یزد تشریح شد

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد اقدامات صورت گرفته کمیته علمی، پژوهشی و دانشگاهی کنگره ملی شهدای استان را تشریح کرد.

“علی پورمیرزایی” ضمن اشاره به برگزاری هر ۱۰ سال یکبار کنگره ملی شهدا و برگزاری این دوره در استان یزد، هدف اصلی در برگزاری این کنگره را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.

وی نیاز امروز جامعه را دنباله‌روی از راه و مرام شهدا و روحیات آنها در عرصه های مختلف جامعه نظیر علمی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و در جهت حل مشکلات کشور دانست.

میرزایی در ادامه افزود: جهت برنامه ریزی کنگره شهدا، ۲۲ کمیته پیش‌بینی شد که یکی از این کمیته‌ها، کمیته علمی، پژوهشی و دانشگاهی است که مسئولیت آن بر عهده ریاست دانشگاه یزد و دبیری آن کمیته بر عهده بسیج دانشجویی استان گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: جهت انجام اهداف این کمیته، جلسات مختلفی با حضور روسای دانشگاه های استان، معاونین فرهنگی، جهاد دانشگاهی و دیگر ادارات نقش‌آفرین در زمینه‌های علمی پژوهشی برگزار شد که ماحصل این جلسات، تعریف هشت کارگروه اصلی این کمیته بوده که مسئولیت هر کدام از این کارگروه ها را یکی از اعضا بر عهده گرفتند.

این مسئول اهم اهداف این کمیته را تدوین برنامه هایی متناسب با ذائقه مخاطبین آن که نسل جوان و جامعه دانشگاهی و دانشجویی هست، عنوان کرد.

وی در ادامه به معرفی این کارگروه ها پرداخت و گفت: کارگروه هنری با اجرای جشنواره رویش ویژه دانشجویان، کارگروه علمی پژوهشی با تمرکز بر انجام پژوهش در حوزه دفاع مقدس، کارگروه تولید محتوای مجازی با مسئولیت جهاد دانشگاهی استان یزد، کارگروه تالیفات در حوزه تالیف و چاپ کتاب شهدا، کارگروه مسابقات با برگزاری مسابقات مجازی کتابخوانی و مسابقه رفیق مجازی، کارگروه آزاد اندیشی با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در زمینه شبهات دفاع مقدس،کارگروه سبک زندگی ویژگی بحث ازدواج آسان و کارگروه عمران با هدف طراحی المان‌های شهری مرتبط با ویژه شهدا فعالیت داشته اند.

میرزایی در پایان بر حفظ کمیته دانشگاهیان و پیگیری برنامه های جدید آن در سال های آینده تاکید کرد.

“محسن حکیمی” عضو هیئت علمی دانشگاه یزد و مسئول کارگروه علمی پژوهشی کمیته دانشگاهیان دومین کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار شهید استان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به لزوم نگاه جهادی به مسائل دفاع مقدس و بررسی علمی و دقیق و همچنین بازنگری فرایندهای آن دوره، حل مشکلات و چالش های کنونی جامعه را منوط به الگوپذیری و تعمیم ارزشهای آن دوران دانست.

وی با بیان اینکه استفاده از تجارب دوران دفاع مقدس و تعمیم نگاه انقلابی به سایر حوزه ها کار علمی و پژوهشی و مستلزم امکان‌سنجی و نگاه علمی دقیق است، تصریح کرد: نگاه ما در کارگروه علمی پژوهشی سوق دادن پژوهش های در حال انجام در سطح استان و کشور به سمت حوزه دفاع مقدس و همچنین هدایت و تعریف چندین پایان نامه دانشجویی در این زمینه و تربیت نیروهای علمی و پژوهشی در این حوزه است.

حکیمی ادامه داد: در راستای تحقق اهداف این کارگروه، تیمی متشکل از ۳۰ نفر از اساتید دانشگاههای استان تشکیل و حمایت از ۴۰ عنوان پایان نامه دانشجویی در قالب ۴۰ موضوع اولویت بندی شده این کارگروه، مصوب شد.

وی عنوان کرد: روند تعریف و تالیف این پایان نامه ها جزو رسالت های مرکز پژوهشی راهبردی شهید الله دادی نیز می باشد.

حکیمی در پایان اظهار کرد: در رابطه با فضا سازی شهری می دانم زحمت زیادی کشیده شده است و با توجه به پتانسیل موجود قابل قبول است. البته اطلاع رسانی برنامه ها به عموم مردم قدری ضعف داشته و باید بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفته است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..