افزایش ۲۰۰ درصدی تردد وسایل نقلیه در راه‌های برون شهری استان یزد

رئیس پلیس راه استان یزد، از افزایش ۲۰۰ درصدی تردد وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ آسیایی اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از مرکز مدیریت راه‌های کشور، از ابتدای طرح نوروزی پلیس تردد وسایل نقلیه در جاده‌های برون شهری استان یزد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: با وجود افزایش حجم ترافیک در محور‌های مواصلاتی استان، با برنامه ریزی‌های مناسب پلیس راه استان، تردد در جاده ها‌ی استان روان و بدون مشکل در حال انجام است.

آسیایی یادآور شد: علت ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای در استان عدم توجه به جلو ناشی از صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجازو خستگی و خواب آلودگی می‌باشد.

وی افزود: استفاده از کمربند ایمنی برابر قوانین راهنمایی و رانندگی برای تمامی سرنشینان خودرو‌ها الزامی است و در جاده‌ها چنانچه سرنشینان عقب خودرو‌ها کمربند ایمنی نبسته باشند تخلف محسوب شده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان یزد با بیان اینکه نبستن کمربند ایمنی از سوی سرنشینان خودرو‌ها موجب بروز حوادث و تلفات زیادی شده است اضافه کرد:بر اساس بررسی بعمل آمده، عدم استفاده از کمربند ایمنی از سوی رانندگان و سرنشینان خودرو‌ها نقش پررنگی در بروز تلفات ناشی از فوت در حوادث ترافیکی داشته است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..