رئیس کل دادگستری یزد خبرداد؛

آزادی ۳۳۵ مددجوی جرائم غیرعمد یزد در سال ۹۹

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد از آزادی ۳۳۵ مددجوی محکوم مالی جرائم غیر عمد در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

غلامعلی دهشیری گفت : در سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۳۵ مددجو از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند که برای آزادی آنها مبلغ ۲ هزار و ۱۷ میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان یزد ۱۱۳ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۱۸۴ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۵۱ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند.

این مسئول در ادامه افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۲ هزار و ۱۷ میلیارد ریال بود که مبلغ یک هزار و ۹۰۴ میلیارد ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۱۳ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۳۳۵ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با اشاره به زحمات کارکنان این ستاد در سال گذشته گفت: خوشبختانه در سال ۱۳۹۹ این ستاد موفق به آزادی ۳۳۵ مددجو محکوم مالی شده که در مقایسه با سال ۱۳۹۸ افزایش ۷۸درصدی در زمینه آزادی داشته ایم.

دهشیری ضمن تقدیر از حضور پررنگ خیرین و نیکوکاران در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت : خوشبختانه در سال گذشته شاهد حضور پر رنگ شهروندان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بودیم که این خود نشان از فرهنگ مهربانی،دستگیری و بخشندگی مردم این خطه دارد که شایسته است از این جهت از تمام حمایت‌های مادی و معنوی آنها کمال تشکر را داشته را داشته باشیم.

این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر از کمک های خیرین گفت : هدف این مجموعه آزادی محکومین جرائم غیر عمد است که ناخواسته وارد زندان شده و تحمل حبس می کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..