بیماران کرونایی چه بخورند؟

تقویت سیستم ایمنی بدن بهترین راه برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ است.

به گزارش یزدی نیوز کارشناس تغذیه درباره برنامه تغذیه برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها گفت: با توجه به اینکه در دوره بیماری کووید ۱۹ معمولاً اشتهای بیمار کاهش می‌یابد، احتمال سوءتغذیه در وی بیشتر است.

خوشبین ادامه داد: برای بیماران بستری در بیمارستان، پروتکل‌هایی تهیه شده که بر این اساس، کارشناسان تغذیه به برنامه غذایی بیماران توجه می‌کنند.

وی افزود: در بیمارانی که شرایط خاص دارند با نظر مشاور تغذیه از مکمل‌های تجاری کامل تغذیه‌ای (Formula Complete) به عنوان وعده‌های اصلی غذا و میان وعده‌های غذایی استفاده گردد.

خوشبین اظهار داشت: مطابق آخرین مقالات منتشر شده جهت بیماران کووید-۱۹ بهترین رژیم غذایی، رژیم غذایی نرم، پرپروتئین و پرکالری است، در صورت استفاده از رژیم‌های مایعات صاف و کامل پیشنهاد می‌شود پس از حداکثر ۲ روز رژیم غذایی بیمار به رژیم نرم تغییر یابد و قوام غذای دریافتی بر حسب تحمل بیمار به تدریج سفت‌تر شود.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: افرادی که دوران نقاهت بعداز کرونا را می‌گذرانند نیز حتما باید از مایعات به اندازه کافی استفاده کنند، چای کم رنگ، انواع مایعات گرم دیگر مثل شیر کم چرب و سوپ باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..