پاپلی یزدی:

زندگی مسالمت آمیز ادیان در ایران بزرگترین میراث برای عرضه به دنیاست

پاپلی یزدی نویسنده و محقق کشوری زندگی مسالمت آمیز ایران را بزرگترین میراث کشور برای عرضه به دنیا اعلام کرد و گفت: زندگی مسالمت امیز، گفت و گویی است که بین مردم به عمل تبدیل شده و هم زیستی مسئله ای است که مردم آن را باور دارند.

«محمدحسین پاپلی یزدی» نویسنده و محقق ایرانی در همایش یزدی تباران که در خانه فرهنگ صدوقی برگزار شد، در بخشی از سخنان خود به زندگی مسالمت آمیز ادیان در کشور ایران و خصوصا یزد اشاره و اظهار کرد: در کشور ما بعضا محلاتی متشکل از چهار دین وجود دارد و در یزد نمونه‌های زندگی مسالمت آمیز را میتوانیم در بیش از ۱۶۰ قنات مشترک ادیان مختلف ببینیم.

وی با بیان این که زراعت در یزد نیز بر همین اساس انجام می شده است، گفت: نمونه‌های دیگر زندگی مسالمت آمیز در یزد را می‌توانیم در محلات نرسی آباد و خرمشاه مشاهده کنیم.

این فعال فرهنگی و نویسنده کشوری با بیان این که وقفیات متعددی در یزد وجود دارد که زرتشتیان، یهودیان و مسلمانان برای هم دیگر ایجاد کرده‌اند، گفت: فضای جغرافیایی ایران، فضای همزیستی مسالمت‌آمیز است و این مهم، بزرگترین میراثی است که ایران می‌تواند به جهان نشان دهد.

وی امنیت زیستن ادیان مختلف در کنار هم دیگر را در دنیایی با افراطیون مذاهب مختلف، یک میراث ارزشمند خواند و گفت: زندگی مسالمت امیز، گفت و گویی است که بین مردم به عمل تبدیل شده و هم زیستی مسئله ای است که مردم آن را باور دارند و در یزد نیز مصداق این مقوله را می‌توانیم ۲۱ هزار رای مردم یزد اعم از مسلمان و غیرمسلمان به کاندیدای زرتشتی شورای شهر کنونی بدانیم.

پاپلی ارتباطات و احترامات متقابل ادیان در یزد را در کشور بدون مصداق و مثال زدنی دانست و خواستار حفظ چنین ظرفیتی شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..