استاندار یزد خبر داد

برقراری ارتباط ریلی فارس و یزد تا اردیبهشت

استاندار یزد از افتتاح طرح راه آهن یزد - اقلید تا یک الی دو ماه اینده خبر داد و گفت: این طرح که طی یک سال گذشته به طور جدی دنبال می‎شود، در ایام تعطیلات نوروز نیز تعطیل نشده است و نقش قابل توجهی در توسعه گردشگری استان خواهد داشت.

«محمدعلی طالبی»در بخشی از سخنان خود در مراسم همایش یزدی تباران که در خانه فرهنگ صدوقی برگزار شد، در بخشی از سخنانش، با بیان این که یزد در تعداد طرح‌ها جایگاه سوم کشور را دارد، اظهار کرد: همچنین یزد در میزان سرمایه گذاریهای خارجی پنجم کشور و در زمینه افتتاح طرح‌های اقتصادی هم رقم بی‌سابقه ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال پیش را با نمونه طرح‌هایی مانند مجتمع فولاد اردکان و گندله سه چاهون بافق داشته است.

وی با بیان این که در حوزه زیربنایی با وجود همه مشکلات و کمبود اعتبارات، طرح‌های عمرانی فعالی در استان داشتیم، گفت: بخشی از این طرح‌ها در سال گذشته افتتاح شده و بخشی دیگر نیز امسال افتتاح می‌شود.

این مسئول از افتتاح طرح راه آهن یزد – اقلید پس از چند سال توقف در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: این طرح که طی یک سال گذشته به طور جدی دنبال می‎شود، در ایام تعطیلات نوروز نیز تعطیل نشده و امیدوار هستیم تا پایان اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه به بهره‌برداری برسد.

طالبی با بیان این که ایجاد این راه آهن نقش قابل توجهی در توسعه گردشگری استان دارد، گفت: ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان ایجاد شده که طی یک تا دو ماه آینده به بهره برداری می‎رسد.

وی در خصوص ظرفیت مطلوب سرمایه گذاری در یزد نیز تصریح کرد: در فروش زمین‌های شهرک‌های صنعتی جایگاه اول کشور را به خود اختصاص داده و در زمینه سرمایه‌گذاری‌های کلان، افتتاح چندین طرح بزرگ را شاهد هستیم.

این مسئول افزود: انتقال آب خلیج فارس به استان یزد با نگاه مساعد وزارت صمت و همکاری چادرملو با سرمایه گذاری ۷۰ هزار میلیارد ریال انجام شد.

وی از سرمایه گذاری جدیدی در بافق نیز خبر داد و گفت: در خصوص زیرساخت‌ها کم توجهی‌هایی مثلا در حوزه برق بوده که با رویکردی عدالت محورانه برای توسعه برخی از مناطق مانند بهاباد و خاتم درصدد رفع مشکلات هستیم تا از طریق سوق دادن سرمایه‌ها به این مناطق، اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

استاندار با اشاره به افتتاح خط انتقال اب خلیج فارس به عنوان طرحی موفق تصریح کرد: طرح انتقال آب دریای عمان نیز در مرحله نهایی مطالعات است که خوشبختانه اقدامات اجرایی آن نیز آغاز شده است.

وی با بیان این که منابع خط انتقال آب از سرشاخه‌های کارون نیز نهایی ششدهاست، تصریح کرد: امسال این طرح به طور جدی آغاز خواهد شد و نگرانی‌های تامین آب در سایر بخش‌ها خصوصا بخش صنعت نیز براساس افقی ۵۰ ساله برطرف خواهد شد.

استاندار مدیریت کرونا در یزد را الگویی در کشور دانست و گفت: اقدامات قابل توجهی خصوصا در خصوص اعطای بی‌سابقه تسهیلات به افراد توسط خانواده صدوقی انجام شده است.

وی به اقدامات مشارکتی دولت، بخش خصوصی و خیران برای تجهیز و کمک به تامین نیازهای بیمارستانهای استان اشاره کرد و گفت: توانستیم در استان، مشکل همه بیمارستان‌ها را تا حدودی برطرف کنیم به طوری که حتی در برخی از بخش‌های محرومتر استان هم تصور تامین تجهیزاتی مانند دستگاه اکسیژن ساز وجود نداشت اما به واسطه اقدامات خیری به ویژه از سوی صنعت این نیازها تامین شد.

طالبی با بیان این که برای اولین بار در کشور بیمارستان بحران در یزد ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: این بیمارستان که تا یک ماه آینده آماده می‌شود، در مرحله تجهیز و نهایی شدن است تا بتوانیم تمام بیماران مربوط به بحران‌ها را در این بیمارستان مستقر کنیم.

وی با اشاره به این که سازه بحرانی ایجاد شده در بیمارستان شهید صدوقی یزد بستر مهیای برای واکسیناسیون است، گفت: اولین ازماشگاه مربوطه را نیز در یزد با کمک تهران مستقر کردیم.

طالبی با بیان این که در خصوص انتخابات نیز به مشارکت همه مردم امیدوار هستیم، گفت: امیدواریم که بتوانیم فضای مناسبی برای مشارکت فراهم کنیم و نگران صلاحیت‌های داوطلبان و شکل گیری رقابتی سازنده باشیم.

استاندار در پایان خاطرنشان کرد: امیدهای زیادی برای نقش تعیین کننده انتخابات خصوصا با رویکرد شعار سال و فضای ایجاد شده برای توسعه فعالیت‌ها در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری وجود دارد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..