در گفت و گو با یردی نیوز؛

اولین جشنواره استانی مد و لباس با پوشش اسلامی-ایرانی یزد با حضور داوران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان گفت: سی و ششمین جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی30و31 اردیبهشت ماه در محل مجتمع فرهنگی آیت‌الله خاتمی اردکان برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوز  علی زمانیان در گفت و گو با یزدی نیوز گفت:دبیر این جشنواره علی غیاثی ندوشن، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد است و هیئت داوران ترکیبی از اساتید طراحی دوخت استان یزد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.
دبیر اجرایی اولین جشنواره استانی مد و لباس با پوشش اسلامی ایرانی در استان یزد افزود: این جشنواره دارای بخش علمی و ارائه مقاله نیز می باشد که توسط دانشجویان رشته طراحی دوخت ارائه می شود.
زمانیان گفت:با توجه به شعار سال کلیه فعالان نساجی و پارچه بافی، تولیدکنندگان و طراحان لباس مورد حمایت قرار می گیرند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را مقابله با پوشش غربی که در جامعه رواج یافته و معرفی پوشش اسلامی با طرح های زیبا و مختلف دانست و افزود: همچنین کار و سلایق محصلین و دانشجویان در حوزه پوشاک و طراحی لباس که در داوطلب شرکت در این جشنواره هستند به سمت ایده های اسلامی ایرانی هدایت می شود.
وی گفت: شهرستان اردکان به دلیل داشتن رشته طراحی دوخت در دانشگاه علم و هنر و تعدد کارخانجات نساجی میزبان برگزاری اولین جشنواره داستانی مد و لباس با پوشش اسلامی ایرانی  در استان یزد شد.
وی گفت: در حاشیه این جشنواره ورکشاپ و سخنرانی اساتید کشوری در خصوص پوشش اسلامی ایرانی و عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.
وی افزود: پنج دانشگاه در استان یزد در حوزه نساجی و طراحی لباس فعالیت می کنند و همکاری خوبی با دبیرخانه جشنواره داشتند به طوریکه مقرر شده است مقالات علمی در خصوص موضوع جشنواره را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی تصریح کرد: تا پایان همین هفته اسامی داوران جشنواره اعلام خواهد شد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..