جذب اعتبارات دستگاه های اجرایی با تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام استان پیگیری شود

استاندار یزد با تاکید بر پیگیری و جذب اعتبارات توسط دستگاه های اجرایی، اظهارداشت: بسیاری از طرح ها و پروژه های عمرانی استان با اندکی اعتبار و توجه و جدیت بیشتر دستگاه های اجرایی، می توانند تا 6 ماه آینده افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرند.

به گزارش یزدی نیوز دکتر طالبی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که به منظور بررسی آخرین وضعیت برنامه های توسعه ای شهرستان بهاباد، اقدامات صورت گرفته در زمینه شناسایی املاک مازاد دولتی و ارائه گزارشی از عملکرد این شورا در سال ۱۳۹۹ برگزار شد، گفت: با وجود سختی ها و مشکلاتی که در سال جاری پیش روی حوزه های مختلف وجود داشت، خوشبختانه شاهد موفقیت استان یزد در عرصه های مختلف بودیم.
وی با اشاره به معرفی بهاباد به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان محروم کشور، اظهارداشت: در چارچوب برنامه توسعه این شهرستان، هم افزایی خوبی بین دستگاه های مختلف شکل گرفت و کارهای ارزشمندی در این زمینه انجام شد.
استاندار یزد ادامه داد: یکی از اقدامات انجام شده در این راستا، برقراری ارتباط و تعامل با بنیادها و نهاد های عام المنفعه ملی و استفاده از ظرفیت های آن ها برای محرومیت زدایی و توسعه زیرساخت ها بود.
دکترطالبی با تاکید بر تدوام انجام کارها و فعالیت های مقررشده در شهرستان بهاباد، اظهارداشت: در پرتو نگاه ویژه و اقدامات انجام شده جهت توسعه بهاباد، به الگویی دست یافتیم که این الگو می تواند در بعضی دیگر از مناطق محروم استان نیز مورد پیگیری قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر پیگیری و جذب اعتبارات توسط دستگاه های اجرایی، اظهارداشت: بسیاری از طرح ها و پروژه های عمرانی استان با اندکی اعتبار و توجه و جدیت بیشتر دستگاه های اجرایی، می توانند تا ۶ ماه آینده افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرند.
*استاندار یزد ادامه داد: موید این موضوع این است که اعضای سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به استان اذعان داشتند که یزد نسبت به سایر استان ها، از وضعیت بهتری در زمینه طرح های آماده افتتاح و یا طرح های نیمه تمامی که می توانند به سرعت مورد افتتاح و بهره برداری قرار بگیرد، برخوردار است.
دکترطالبی لازمه ی بهره برداری از طرح های نیمه تمام را جدیت مدیران دستگاه های اجرای و استفاده از منابع ملی و استانی برای تکمیل پروژه ها دانست و گفت: این مهم باید به عنوان اولویت اول در موضوعات مربوط به پروژه های عمرانی، قرار گیرد.
استاندار همچنین در این نشست بر ضرورت همکاری حداکثری دستگاه ها برای معرفی و فروش املاک مازاد، تاکید کرد.
وی در پایان به تعامل، هماهنگی و همکاری بین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی بخش های مختلف استان اشاره و خاطرنشان کرد: این تعامل و هماهنگی نقش بسزایی در پیشبرد برنامه های استان دارد.
شایان بذکر است که در پایان این نشست به پاس زحمات محمد رضا نبی، معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزي يزد در طول دوران خدمت خود و به ویژه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اهدای لوح، تقدیر شد.

 

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..