فرماندار یزد:

مردم یزد خلاق و نوآور هستند

فرماندار یزد گفت: مردم یزد از گذشته بسیار دور با خلاقیت ها، ایده های خود توانسته اند در کویر یک همزیستی ایجاد نموده و یزدی آباد را در مرکزیت ایران ایجاد نمایند.

به گزارش یزدی نیوز، اولین دوره مسابقات ملی سازه های ماکارونی در دانشکده فنی امام علی (ع) یزد با حضور فرماندار یزد برگزار شد.

" محمود شاکری شمسی " در مراسم افتتاحیه این مسابقات با بیان اینکه یزد به عنوان شهر دارالعباده و دارالعلم در سطح کشور معروف بوده است افزود: دانشگاه های یزد در سطح کشور به لحاظ علمی در جایگاه بسیار خوبی قرار داند که این ریشه در تاریخ داشته و ثمره و خروجی آن امروز بزرگان و مدیرانی هستند که در مسئولیت های مختلف در سطح کشور در حال فعالیت می باشند.

فرماندار یزد با اشاره به موفقیت ۲۲ ساله دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری اظهار داشت: این موفقیت ناشی از تلاش معلمان، مدیران، خانواده و دانش آموزان است که در این توفیقات در دوران تحصیلات دانشگاهی نیز ادامه می یابد.

وی در ادامه به بحث خلاقیت و نوآوری یزدی ها از سالهای بسیار دور در کویر اشاره کرد و گفت: مردم این دیار از گذشته بسیار دور با خلاقیت ها و ایده های خود توانسته اند در کویر یک همزیستی ایجاد نموده و یزدی آباد را در مرکزیت ایران ایجاد نمایند.

" شاکری شمسی " با اعلام اینکه مراحل ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد در حال پیگیری است اضافه کرد: امروز این بافت تاریخی یکپارچه و زنده که به عنوان یک ایده و فکر خلاق از مردمان قدیم یزد به ارث رسیده است، نظر گردشگران خارجی را به خود جلب می کند.  

فرماندار یزد از قنات به عنوان یکی دیگر از نوآوری های یزدی ها در قدیم نیز یاد کرد و تصریح نمود: در شهرستان یزد قنات های متعددی داریم که برخی از آنها قریب به ۱۰۰ کیلومتر طول داشته است و نکته مهم در ایجاد این قنات ها استفاده از ساده ترین ابزارها همراه با خلق پیچیده ترین فرمول های مهندسی بوده است.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد با اشاره به سابقه یزد در پرورش بزرگانی در زمینه فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگان یزد حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم بوده است که امروز این مرکز به عنوان افتخاری ارزشمند برای جهان تشیع به حساب می آید.

" شاکری شمسی " برگزاری این مسابقات را فرصتی مناسب برای تمرین کارگروهی دانست و افزود: هم افراد شرکت کننده در این مسابقات پیروز هستند، چرا که با شرکت در این دوره تجربه های جدیدی را کسب نموده اند.

فرماندار یزد در پایان با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به عنوان " سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " ابراز امیدواری کرد دانشجویان دانشکده های فنی سراسر کشور با خلاقیت و نوآوری های متعدد بتوانند در این زمینه گام های موثری را بردارند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..