حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از اصحاب فرهنگ و هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد: صندوق حمایت از هنرمندان فعالیت خوبی را در زمینه حمایت از هنرمندان استان یزد در پیش گرفته تا بتواند بخشی از مشکلات آن‌ها را حل کند.

به گزارش یزدی نیوز، مجید جوادیان زاده گفت: هرکدام از هنرمندان استان یزد که در صندوق هنرمندان عضو هستند، کارتی برایشان صادر شد که در چند مرحله مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای آنان واریز گردید.

وی از پرداخت هزینه کرونا و عیدی به اصحاب فرهنگ و هنر عضو این صندوق خبر داد و افزود: به هر کدام از اصحاب فرهنگ و هنر دارای هنرکارت، مبلغ ۱۵ میلیون ریال عیدی پرداخت شد.

جوادیان زاده با اشاره به افزایش سه برابری اعضای صندوق اعتباری هنرمندان در استان یزد تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی و سختی که هنرمندان با آن مواجه شده‌اند، پوشش حمایتی گسترده‌ای در نظر گرفتیم تا از هنرمندان استان حمایت لازم صورت گیرد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در سال ۹۹ به ۲۳ نفر وام خوداشتغالی، ۵۱۸ نفر بیمه تکمیلی، ۱۷۳ نفر بیمه و ۵۰ نفر از وام صندوق هنر بهره اختصاص یافته است.

وی تسهیلات سایت تحفه را از دیگر حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران کرونا عنوان کرد و ادامه داد: هنرکارت، خود تبدیل به یک شبکه مالی و شناسایی اصحاب فرهنگ و هنر می‌شود که پس از این با استفاده از آن خدمات رفاهی و حمایتی سامان خواهد یافت. این کمک هزینه چه برای آن‌ها که هنرکارت را دریافت کرده باشند و چه نکرده باشند واریز خواهد شد و می‌توانند مانند مرحله اول از بانک دریافت کنند.

جوادیان زاده خاطرنشان ساخت: یک بیمه مجزا تحت عنوان بیمه کرونا برای جامعه هدف خود محقق شد که شامل پرداخت خسارت برای بستری، درمان و فوت بوده است. همچنین ۳ ماه بیمه تکمیلی عزیزان رایگان شد.

وی گفت: واریز کمک‌هزینه مرحله دوم ایام کرونا به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تا فروردین ۱۴۰۰ طبق اعلام صندوق هنر انجام می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..