بسیاری از مشکلات اقتصادی به راحتی قابل برطرف شدن است

no-thumbs

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی سال ۹۹ به راحتی قابل برطرف شدن است و مردم به شدت از ضعف مدیریت در دولت گلایه‌مندند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد که در دهستان تاریخی فهرج برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام سجاد(ع) و ضرورت توجه به صحیفه سجادیه و بهره‌گیری از این دریای نورانی اظهار داشت: روایتی از امام سجاد درباره قول حسن داریم که آثار و برکاتی دارد از جمله مال دنیا را زیاد می‌کند، رزق را توسعه می‌دهد، طول عمر را افزایش می‌دهد و انسان را در بین خانواده محبوب می‌کند و اثر اخروی آن نیز این است که انسان را وارد بهشت می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین یکی از موضوعات لازم به توجه یادواره ۴ هزار شهید استان یزد است که در دهم فروردین ماه برگزار می‌شود و ابتکارات دست اندرکاران کمیته‌های برگزاری این جریان داشته‌اند این بود که رویکرد آن را بر خدمت‌گذاری به محرومین و توسعه خدمات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، معیشتی و پزشکی به مردم قرار دادند که بسیار شایسته است.

وی با تبریک سال جدید خاطرنشان کرد: باید نگاهی به سال گذشته داشته باشیم و راه رفته ، پیشرفت‌ها و نواقصی که رخ داده را مورد توجه و بازیابی قرار دهیم و به شکلی واقع بینانه و با برنامه برای آینده نیز هدف‌گذاری کنیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: در سال ۹۹ ما بیماری کرونا را داشتیم و بیش از ۶۰ هزار جانباخته همه را اندوهگین ساخت که تعدادی از این عزیزان شهدای سلامت بودند و طبعا ملت ما در همه استان‌ها با این موضوع درگیر بود.

مدرسی یزدی ادامه داد: ما در کنار این مسائل در سال همبستگی ملی و سال مواسات و مبارزه با ویروس کرونا از ناحیه مردم و دولت حمایت استثنایی مقام معظم رهبری را شاهد بودیم که باید از نیروهای جهادی و کادر درمان نیز برای ایثارگری و ارائه خدمات موثر کمال تشکر را داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: امروزه سبک جدیدی از زندگی را بعد از وقوع این بیماری در جامعه می‌بینیم و در رابطه با اجتماعات عبادی، سیاسی و اجتماعی و ۲۲ بهمن ماه متفاوتی را داشتیم.

نایب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد افزود: لازم است از مردم عزیز و ملت ایران برای همدلی و حضور همیشه در صحنه در تمام عرصه‌ها با وجود همه محدودیت‌ها قدردانی شود؛ ملتی که در کنار این همگامی و هنرمندی داغ بیش از ۶۰ هزار نفر را تحمل کردند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات سال ۱۳۹۹ ترور بزدلانه شهید هسته‌ای دانشمند شهید فخری‌زاده بود و از دست دادن دو شخصیت استثایی و عمار گونه انقلاب، آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، و تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از سوی مجلس را داشتیم که مورد استقبال رهبری و مردم ما قرار گرفت و اقدامی شایسته در مقابل بدعهدی‌های دشمن بود.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه تصریح کرد: از طرف دیگر در این سال همچنان ضعف مدیریت اجرایی را نیز شاهد بودیم و سال صبوری ملت بود که به هر حال بعضی از مشکلات اقتصادی مردم قابل حل بود مثل جریان مایحتاج ضروری از جمله گوشت و مرغ و موارد مختلف دیگر که باید در این زمینه توجه بیشتری می‌شد.

وی با انتقاد از ضعف وادادگی در برابر دشمن از سوی بعضی از دست‌اندرکاران کشور گفت: امسال سال عزت و اقتدار ملت ایران هم بود به این دلیل که ما با وجودی که از طرف تمام دنیا تحریم و تحت فشار بودیم اما با همه فشارهایی که داشتیم روی پای خودمان ایستادیم.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..