امام جمعه یزد:

مردم و جوانان امید و بصیرت پیشه کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مردم و جوانان همچنان صبوری کنند و با امید و بصیرت حیله‌های دشمنان را بر باد دهند.

به گزارش  یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته یزد با اشاره اتفاقاتی که در سال ۹۹ در کشور و استان یزد رخ داد و کشور را دچار مشکلات جدی کرد، اظهار داشت: از یک سو کرونا و از سوی دیگر تحریم‌های ظالمانه مردم ما را به شدت دچار مشکل کرد و برخی سوء مدیریت‌ها نیز سبب کمیابی و گرانی برخی کالاها شد.

وی با اشاره به اینکه آزار و اذیت و تحریم‌های آمریکایی‌ها هنوز هم ادامه دارد، افزود: آنها خود اذعان کرده اند که تحریم‌هایی که علیه ایران به کار گرفته اند، کشنده است و اگر یک سوم این تحریم‌ها علیه خود آمریکا اعمال می شد، از هم می پاشید همچنانکه اکنون نیز کرونا لطمات جدی به آمریکا و برخی کشورهای غربی وارد کرده است.

ناصری بیان کرد: در شرایطی که آمریکا خود درگیر شرایط بحرانی است، هنوز هم تحریم ها را علیه ایران ادامه داده و حتی تغییر دولت آنها هم کمکی به ما نخواهد کرد زیرا روسای جمهوری آمریکا حکم پیچ و مهره را دارند و موتور اصلی این گرفتاری‌ها، صهیونیست‌ها هستند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ایران و خاورمیانه تا قبل از جنگ جهانی دوم در سیطره انگلیسی‌ها بود و بعد از جنگ جهانی دوم آن را به آمریکایی‌ها سپردند، تصریح کرد: آنها با هم متحد شده بودند که ما را از همه نظر به ویژه از نظر علمی عقب نگه دارند و منطق آنها این بود که آسیای میانه باید عقب نگاه داشته شود تا کشورهای آنها را غارت کنیم و آنها را تحت سلطه خود و وابسته نگه داریم.

ناصری با اشاره به اینکه شاه خائن پهلوی زیر سلطه آنها بود و هر آنچه آنها می خواستند در کشور اجرا می کرد، ادامه داد: اما انقلاب این قفل ها را شکست و این بندها را پاره کرد و به میدان آمد تا این سلطه را از بین ببرد.

وی عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و با تلاش جوانان ما، بخش عمده ای از وابستگی‌های کشور قطع شده و اگر مردم صبوری کنند و در کنار صبوری، بصیرت نیز داشته باشند، در قله قرار می گیریم و تحریم های دشمنان دیگر راه به جایی نمی برد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیبایی هایی که سال گذشته ملت ایران به نمایش گذاشت، افزود: کرونا نشان داد که ملت ایران می تواند بدون وابستگی به پیش برود و در شرایطی که به ما ماسک نفروختند، خودمان تولید کردیم و اکنون در حال تولید واکسن هستیم که امیدواریم هرچه سریعتر آزمایش‌ها انجام و تولید آن آغاز شود.

وی، مواسات و همکاری مردم، تلاش و همکاری ارگان های مختلف، جهادگران، پرستاران و پزشکان را جلوه ای زیبایی ها دانست و گفت: اینها همه دست به دست هم دادند و تا پای جان ایستادند و در شرایطی که در کشورهای غربی پرستاران و پزشکان از بیمارستانها فرار می کردند، پرستاران و پزشکان ما جان می دادند تا بیمار آنها بهبود یابد و در شرایطی که در سایر کشورها، فروشگاه ها را غارت می کردند، در کشور ما مردم به یکدیگر می بخشیدند و مواسات می کردند.

ناصری تصریح کرد: در کنار همه این زیبایی ها برخی زیاده طلبی ها و سود طلبی ها و احتکارها توسط عده ای رخ داد که لکه بدی است و باید زدوده شود.

وی همچنین بر بهبود روند اخذ مالیات و توجه به مردم و اصنافی که کسب و کار آنها دچار آسیب شده است، تاکید کرد و گفت: مجلس و دولت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه یزد بر تقویت دانش بنیان ها و جوانان نخبه در سال آینده تاکید کرد و اظهار داشت: باید جوانان نخبه تربیت کنیم و آنها را در صنعت به کار بگیریم و اجازه ندهیم با فریبکاری غربی ها، جوانان نخبه از کشور خارج شوند.

وی بر صبوری و امید جوانان تاکید کرد و افزود: جوانان ما امیدوار باشند زیرا خدای متعال در این ۴۰ سال دست ما را گرفته و اجازه نداده دشمنان ما را له کنند و اکنون هم خدا با ماست اما باید ایمان و توکل خود را قوی کنیم و با نیت خدایی کار کنیم تا دست نصرت و یاری خدا را بر سر خود ببینیم.

ناصری همچنین تاکید کرد: دشمنان را بشناسید و در دشمن شناسی بصیرت داشته باشید و بدانید که آنها هرگز دلسوز ما نیستند و قرار نیست هیچ کمکی به ما بکنند و اسیر فضاسازهای دشمنان در فضای مجازی جوانان بصیر و بیدار باشند و مراقب فضاسازی های دشمنان در فضای مجازی باشند.

خطیب جمعه یزد در مورد سفرهای نورزی نیز بیان کرد: مقدم مهمانان را گرامی می داریم اما علاوه بر رعایت پروتکل‌ها، حرمت دارالعباده را نیز حفظ کنند و با رعایت حجاب و شئون اسلامی، حرمت میزبانان خود را نیز حفظ کنند و نیروی انتظامی نیز در این زمینه تذکرهای لازم را بدهد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..