پرداخت الکترونیکی کفاره نان به‌حساب نیازمندان اردکانی

برای اولین بار در کشور کفاره نان توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در شهرستان اردکان به‌ صورت الکترونیکی به‌حساب مددجویان تحت حمایت این نهاد واریز شد.

به گزارش یزدی نیوز، رئیس کمیته امداد شهرستان اردکان گفت: به‌منظور تأمین نان خانواده‌های نیازمند، به‌جای چاپ کاغذی حواله نان، برای اولین بار از کارت الکترونیکی اعتباری استفاده می‌شود و مبلغ کفاره نان به‌حساب نیازمندان واریز می‌شود.

شهبازی با اشاره به لزوم تکریم و حفظ شأن مددجویان گفت: این اقدام علاوه بر حفظ کرامت نیازمندان در مراجعه به نانوایی‌ها، موجب تسریع در توزیع کفارات و دریافت وجه نقد توسط نانوایی‌ها می‌شود.

وی افزود: از مزایای دیگر این طرح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها، مدیریت و نظارت صحیح بر هزینه کرد کفارات، امکان بازگرداندن وجوه هزینه نشده در مدت مقرر به‌حساب کفارات و تعمیم این طرح به‌تمامی نانوایی‌ها است.

رئیس کمیته امداد شهرستان اردکان ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه چاپ حواله‌های کاغذی و وقت همکاران در شمارش و تسویه‌حساب حواله‌ها؛ باعث کاهش خطای انسانی و جلوگیری از تضییع حق نانوایی‌ها و مسدود کردن راه‌های مصرف غیرشرعی کفارات می‌شود.

وی در رابطه با دغدغه مصرف شرعی کفارات نیز گفت: با رایزنی‌های انجام‌شده با صندوق امداد ولایت، برای کارت‌های بانکی مددجویان یک کارت اعتباری تهیه نان ایجاد و شماره دستگاه‌های کارت‌خوان نانوایی‌های طرف قرارداد برای این کارت‌ها تعریف‌شده است.

شهبازی گفت: در مرحله اول این طرح، کارت اعتباری برای ۶۷۰ خانوار تحت حمایت تعریف‌شده است و امکان خرید نان از ۳۲ نانوایی طرف قرارداد برای مددجویان فراهم‌شده است.

وی همچنین افزود: سال آینده تعداد بیشتری از نانوایی‌ها تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و برای تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و دیگر مؤسسات خیریه کارت اعتباری صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای دریافت کفاره نان صادر می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..