معاون استاندار یزد :

حفاظت از منابع آبی و محیط زیست بر اشتغال اولویت دارد

no-thumbs

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: در برهه کنونی حفاظت از منابع آبی، خاکی و محیط زیست استان بر ایجاد اشتغال اولویت دارد.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا سیدحسینی در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان یزد اظهار کرد: طی چند سال گذشته در استان بی محابا بحث ایجاد کارخانه ها را داشتیم که نتیجه آن ایجاد اشتغال برای استان های دیگر و اتباع بیگانه بوده است.
وی ادامه داد: در نتیجه ایجاد این کارخانه ها منابع آبی و خاکی استان از بین رفت و در بحث محیط زیست بدلیل آلایندگی این کارخانه ها دچار مشکل شده ایم.
سید حسینی تصریح کرد: در برهه کنونی و با وضعیت موجود باید بین حفظ منابع خاک، آب و هوا یا ایجاد اشتغال یکی را انتخاب کنیم که استان یزد حفاظت از منابع را انتخاب و کارخانه های آلاینده را با مسائل آبی، خاکی و محیط زیستی منطبق کند یا آنها را از یزد انتقال دهد.
این مسئول افزود: برای ما سلامت مردم، ایجاد محیطی بهتر برای زندگی و حفظ منابع آب، خاک و محیط زیست برای نسل های آینده و جلوگیری از مهاجرت آنها ضروری است و آن را نخستین و مهمترین وظیفه خود می دانیم.
وی ادامه داد: اگر روال کنونی ادامه یابد و تنها بدلیل ایجاد آمار و ارقام اشتغال استان را محل استقرار کارخانه ها کنیم، تبعات فرهنگی از حضور اتباع بیگانه و از بین رفتن منابع را نیز باید بپذیریم.
وی اظهار کرد: دلیل شوری منابع آب در استان برداشت بی رویه است و فرمانداران باید تعارف و ملاحظه را کنار گذاشته و جلوی برخی زیاده خواهی ها را بگیرند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد اظهار کرد: نشست شورای حفاظت از منابع آب استان باید به طور مستمر تشکیل و این مساله، با حساسیت بیشتری پیگیری شود.
سید حسینی افزود: معضل پایان یافتن منابع آبی، نیاز به درایت و مدیریت فرمانداران دارد تا راه مقابله با حفر چاه های غیرمجاز و چاه های مجاز بدون کنتور هوشمند را بررسی کنند.
به گزارش ایرنا، در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان یزد که در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد، محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، جمعی از فرمانداران و مدیران سازمان ها نیز حضور داشتند.
 

بخش نظردهی بسته شده است..