رئیس کل دادگستری استان یزد:

۷ کارگروه برای اجرای سند تحول قوه قضاییه در یزد تشکیل شد

رئیس کل دادگستری استان یزد از تشکیل هفت کارگروه برای اجرای سند تحول قوه قضاییه در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری،در نشست شورای قضایی استان یزد اظهار داشت: از ویژگی‌های سند تحول قوه قضاییه، احیای حقوق عامه، گسترش عدل و توجه به آزادی‌های مشروع و قانونی است.

وی، ضمن اخذ آخرین گزارش‌ها از کمیته های تشکیل شده برای اجرای سند تحول قوه قضاییه بیان کرد: این سند، یک سند متعالی است که باید برای اجرای بند بند آن برنامه داشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد با نقد و بررسی دقیق ابعاد مختلف پیشنهادات کمیته های اجرایی سند تحول تصریح کرد: این سند چالش محوری است یعنی واقعیت‌های فعلی جامعه و قوه قضاییه را دیده و بر مبنای پایش وضع موجود، وضع مطلوب را ترسیم و راهبردهای حرکت به سمت وضع مطلوب را ترسیم کرده است.

وی در این نشست که از رئیس کانون داوری، رئیس کانون وکلا دادگستری و رئیس کانون وکلای قوه قضاییه نیز جهت شور و مشورت پیرامون چگونگی اجرای سند تحول دعوت شده بود، بر استفاده از ظرفیت نخبگانی جامعه تأکید کرد و بیان داشت: جلب نظر اساتید دانشگاه ها و نخبگان حوزه و همچنین جلب مشارکت دانشجویان در انجام پژوهش های عمیق میدانی جهت اجرای سند تحول قوه قضاییه از جمله راهکارهایی است که باید به آن نظر داشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد از تشکیل ۷ کارگروه جهت اجرایی شدن سند تحول قوه قضاییه در استان خبر داد و تصریح کرد: سند تحول قوه قضاییه رسانه ای شده و در دسترس همگان قرار دارد و دستگاه قضایی استان از نظرات کاربردی صاحب نظران در این زمینه استقبال می کند.

در این نشست هر یک از کارگروه ها نتایج تحقیق و بررسی و نشست های تخصصی کارگروه های خود را گزارش دادند و پیرامون موارد بیشتر و مهمتر به بحث تبادل نظر پرداختند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..