امام جمعه یزد:

ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری برای رونق مساجد مورد استفاده قرارگیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بر لزوم استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری برای رونق مساجد استان یزد تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری،  در دیدار با اعضای شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری و مراسم تجلیل از کانون‌های برتر کشوری استان با اشاره به اینکه گسترش فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ضروری است، اظهار داشت: گرچه کرونا مزاحمت‌هایی برای روند اجرای برنامه‌ها داشته اما کانون‌ها همچنان به فعالیت‌های خود ادامه داده و خوش درخشیده‌اند.

وی همچنین بر ضرورت احیای مساجد تاکید کرد و افزود: یکی از راهکارهای احیای مساجد، رونق بخشیدن به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است و باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: برای کانون‌های هر نقطه از کشور مسئولیت و ماموریتی تعیین شده که ماموریت یزد، آموزش نویسندگی است و امیدواریم بتوانیم حداقل ۱۰۰ نویسنده خوب تربیت کنیم.

طرح طراوت در یزد ۳۰ هزار مخاطب را زیر پوشش قرار می دهد

حجت‌الاسلام مظفر سالاری با بیان اینکه ترجمه کتاب به ادبیات کودک و نوجوان لطمه می زند، افزود: اگر نویسنده خوب تربیت کنیم، می توانیم تولیدات داخلی بیشتری داشته باشیم و ادبیات کودک و نوجوان را تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم با کمک همه نهادهای فرهنگی استان بتوانیم کانون‌ها را که محل فعالیت جوانان مومن و بی ادعاست، رونق ببخشیم و بی‌شک اگر کانون‌ها فعال شوند، نتیجه مستقیم آن رونق بخشیدن به مساجد است.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح طراوت با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یزد خبر داد و عنوان کرد: این طرح که بیش از هزار نوجوان ۱۲ تا ۱۶ ساله را پوشش می دهد، سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی، قرآن و عترت، تربیت و خانواده، اردویی، مهارتی، سرود، تئاتر، کارآفرینی و … را از محورهای این طرح اعلام کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم این طرح را که با احتساب خانواده‌های مخاطبان، ۳۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد، با قوت اجرا کنیم.

در این مراسم از کانون‌های استان یزد که در ارزیابی‌های کشوری کانون‌های مساجد حائز رتبه شدند، تقدیر شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..