استانداریزد در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر:

تصمیم گیری در خصوص سفرهای نوروزی در چارچوب مصوبات ستاد ملی مبارزه کرونا

استاندار یزد گفت: تصمیم گیری در خصوص سفرهای نوروزی به شهرهای استان در چارچوب مصوبات ستاد ملی مبارزه کرونا و مطابق دستورالعمل های کشوری دنبال می شود.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر طالبی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد که به منظور برنامه ریزی در خصوص مدیریت سفرهای مسئولانه نوروز ۱۴۰۰ در سالن کوثر استانداری برگزار شد، گفت: تصمیم گیری در خصوص سفرهای نوروزی به شهرهای استان یزد در چارچوب مصوبات ستاد ملی مبارزه کرونا و مطابق دستورالعمل کشوری دنبال می شود.
وی با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا تنها برای ورود و خروج به شهر های نارنجی و قرمز محدودیت اعمال کرده است، اظهارداشت: با این وجود در ابلاغ های بعدی ستاد، به عدم انجام سفر توصیه شده، چرا که در شرایط کنونی، امکان تغییر وضعیت کرونایی شهرها و شهرستان ها وجود دارد.
دکترطالبی با بیان اینکه سیاست کلی کشور در شرایط فعلی بر تشویق برای سفر نرفتن مردم استوار است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این سیاست‌ها به گونه‌ای مدیریت گردد که نگرانی های ناشی از اوج گیری کرونا برطرف شود.
استانداریزد ادامه داد: به طورکلی دستگاه های مختلف استان علاوه بر تشویق مردم به عدم سفر، باید آمادگی کامل را برای انجام وظایف قانونی خود را داشته و بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت فردی، استفاده از ماسک، شستشوی دست ها و عدم دید و بازدیدها تاکید ویژه ای داشته باشند.
وی با اشاره به غیر قابل پیش بینی بودن شرایط کرونا در شهرها و احتمال ایجاد بعضی تغییرات در آن ها به دلیل روند بیماری، اظهارداشت: به همین منظور باید پیشبینی های لازم در خصوص اعمال محدودیت های جدید صورت گرفته و به موقع اطلاع رسانی شود.
دکتر طالبی ادامه داد: در شهرهای مقصد گردشگری، اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: علاوه بر این لازم است در شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز سیاست ها و برنامه های متناسب با شرایط شهر اعمال شود.
استاندار یزد افزود: وزارت بهداشت و وزارت راه موظف به نظارت جدی بر اجرای پروتکل های بهداشتی مختص سفر در سیستم حمل و نقل و اماکن ارائه دهنده خدمات شده اند.
وی در ادامه تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی باید اطلاع رسانی مناسبی در خصوص رعایت الزامات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها به اماکن گردشگری داشته باشد و همچنین ستاد استانی مبارزه کرونا نیز در این راستا نظارت کامل خود را به این حوزه معطوف کند.
استانداریزد با بیان اینکه دو مصوبه استانی ممنوعیت برپایی چادر در سطح شهر و سفر به یزد به شرط رزرو هتل تبدیل به مصوبات کشوری شده است، خاطرنشان کرد: این مصوبات در استان های اصفهان و شیراز نیز مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم اطلاع رسانی ها درباره این موضوع که پذیرش مسافر در استان منوط به رزرو هتل است، تداوم یابد.
دکتر طالبی در پایان اظهارداشت: امیدواریم در پرتو رعایت جدی پروتکل های بهداشتی، الگوی مناسبی را از انجام سفرهای ایمن ارائه دهیم.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..