آغاز کشت گل محمدی در خاتم

مسئول طرح ترسیب کربن منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان خاتم گفت: طرح ترسیب کربن با هدف ترویج کشت گیاهان دارویی و کم آبخواه در روستا‌های شهرستان اجرا شد.

به گزارش یزدی نیوز بذرافشان اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی‌های دو دهه اخیر و اُفت سطح آب‌های زیرزمینی، طرح ترسیب کربن با ترویج کشت گیاهان دارویی و کم آبخواه با هدف بهبود وضعیت معیشتی جوامع محلی در روستا‌های شهرستان خاتم در حال اجراست.

 

وی افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی، تعداد ۴٠ نفر از کشاورزان با مراحل کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی آشنا شدند. کشت گیاه گل محمدی که گیاهی کم آبخواه، دارویی و باصرفه اقتصادی است در سطح ١/۵ هکتار از اراضی روستای چنارناز کشت شد.

 

مسئول ترسیب کربن منابع طبیعی و آبخیزداری خاتم تصریح کرد: نحوه بسته بندی و برند سازی محصول با ایجاد کارگاه‌های گلاب گیری به روستاییان آموزش داده شد که ظرفیتی برای اشتغال جوانان روستایی به شمار آمده و سبب مهاجرت معکوس از شهر به روستا‌ها می‌شود.

 

رئیس جهاد کشاورزی مروست هم گفت: سطح کشت گیاهان دارویی در دهستان ایثار ۶٠ هکتار است که شامل گل محمدی، آنغوزه، گل محمدی، گل گاو زبان و آویشن است.

 

نیک سرشت ادامه داد: با توجه به صرفه اقتصادی و کم آبخواه بودن گل محمدی، ٢۵ هکتار از اراضی کشاورزی دهستان ایثار به کشت این گیاه اختصاص یافته است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..