رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اکید کرد

لزوم رعایت پروتکل‌ها در نوروز ۱۴۰۰ برای گردشگرپذیر باقی ماندن یزد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این که گردشگری از بخش های پرآسیب در جریان شیوع کروناست، تاکید کرد: لازمه این که یزد پس از تعطیلات نوروزی استانی گردشگرپذیر باقی بماند، رعایت پروتکل های بهداشتی است.

دکتر «محمدرضا میرجلیلی»  در جمع خبرنگاران، از رسانه‌ها به عنوان یکی از عوامل موثر در مبارزه و مقابله با کرونا یاد کرد و گفت: رسانه ها در جریان کنترل کرونا نقشی اثرگذار دارند و ضمن اطلاعرسانی و انعکاس هشدارهای کرونایی به مردم، موجب ارتقای سواد سلامت جامعه شده‌اند.

وی افزود: یزد جزو استان هایی در کشور است که تاکنون نسبتاً مدیریت خوبی در مورد کنترل کرونا داشته ولی اگر سفرها و دید و بازدیدها در ایام نوروز به صورت آزادانه و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشی انجام شود، قطعاً با توجه به روند افزایش بستریهای کرونا در روزهای اخیر که روزانه افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی را در حال حاضر در استان رقم زده، پس از تعطیلات نوروز شاهد بروز مشکلاتی در این حوزه خواهیم بود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد، متاسفانه با توجه به افزایش رفتار و آمدها و این که پروتکل های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد و حتی بعضا ۴۰ درصد در استان رسیده، پیش بینی می شود که احتمالا در فروردین و اردبیهشت ماه سال آینده مجددا شاهد رنج مردم از سختی های کرونا باشیم.

وی در مورد روند واکسیناسیون کرونا در استان گفت: واکسیناسیون با توجه به تحریم ها با تاخیر در حوزه کادر درمان آغاز و در ادامه گروه‌های سالمندان و جانبازان آسایشگاه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفتند و در ادامه نیز اواسط فرودین ماه واکسیناسیون گروههای پرخطر دیگر آغاز می‌شود ولی رعایت موازین بهداشتی باید حتمأ حتی پس از واکسیناسیون مورد اهتمام مردم باشد.

میرجلیلی در مورد گلایه‌های بخش گردشگری استان از تصمیمات ستاد کرونا نیز اظهار کرد: گردشگری از بخش های پرآسیب در جریان شیوع کرونا بوده ولی برای این که همچنان یزد، استانی گردشگرپذیر بماند، رعایت پروتکل های بهداشتی ضرورت دارد و هدف علوم پزشکی نیز به حداقل رساندن سفرهای نوروزی است تا پس از تعطیلات به دلیل اوج گرفتن بیماری مجددا تعطیلی گردشگری استان را شاهد نباشیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..